معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از حدنگاری و دریافت سند مالکیت ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی در پیرامون مناطق شهری این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید احسان حسینی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی در پیرامون مناطق شهری این استان به منظور دریافت سند مالکیت حدنگاری شد.

او افزود: ۵۰۰ هکتار دیگر از اراضی دولتی به منظور حدنگاری اراضی بخش کشاورزی، منابع طبیعی و مستثنیات از اراضی ملی در نیمه دوم امسال در دستورکار قرار دارد و دریافت سند تک برگی این وسعت از اراضی دولتی، موجب شفاف‌سازی و حداقل رسیدن تصرف از سوی افراد سودجو خواهد شد.


بیشتر بخوانید


حسینی از آزادسازی و رفع تصرف ۱۷ هزار و ۳۸۲ متر از اراضی ملی در نیمه نخست امسال خبر داد و اضافه کرد: سال ۹۸ نیز با همکاری حفاظت اراضی ملی استان، برای ۹۰۰ هکتار از زمین‌های دولتی زیر پوشش اداره کل مسکن و شهرسازی استان سند مالکیت صادر شد.

او ادامه داد: در راستای حفظ و صیانت از اراضی ملی سطح استان و حفظ حقوق بیت‌المال و پس از تهیه برآورد‌های اطلاعاتی، عملیاتی و انتظامی، اجرای هفت حکم به متراژ یاد شده، صورت گرفت.

حسینی گفت: اجرای این احکام مربوط به شهر‌های بروجن، فارسان، اردل، گهرو، هفشجان و سورشجان بود و طبق هماهنگی با مقام قضایی و فرماندهی انتظامی، این تصرفات رفع شده است.

او همچنین ارزش ریالی اراضی آزاد شده در تابستان امسال را ۳۶ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: بر اساس عملیات‌های صورت گرفته، اراضی دولتی رفع تصرف و به وضع سابق بازگردانده شد.

حسینی اضافه کرد: یگان حفاظت از اراضی این اداره، فعال است و موارد تصرف اراضی را با حساسیت رصد می‌کند و چنانچه در این خصوص مواردی خلاف قانون رخ دهد به موجب رای دادستان و مراجع قضایی پیگیری و رفع تصرف می‌شود.

او همچنین از صدور ۲۶۰ رای قضایی در حوزه اراضی تصرفی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۵ پرونده که از سال‌های گذشته بلاتکلیف مانده بود تعیین تکلیف و رای قطعی برای آن در اواخر سال ۹۸ صادر شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.