استاندار گیلان:

ذخیره مناسبی از کالا‌های اساسی در گیلان وجود دارد

استاندار گیلان در جلسه کارگروه تنظیم بازار از ذخیره مناسب کالا‌های اساسی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان که فرمانداران نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، بر ضرورت صیانت از حقوق شهروندان و حفظ آرامش در جامعه تأکید کرد.

او افزود: کارگروه تنظیم بازار در انجام هماهنگی‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات در حوزه بازار، اهمیت زیادی دارد و لازم است جلسات آن در مرکز استان و نیز شهرستان ها، به طور منظم برگزار شود.

استاندار گیلان به اهمیت نظارت در مدیریت قیمت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: ضمن تقدیر از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر نظارت، تأکید می‌شود که در استمرار و تشدید اجرای این مهم کوشا باشند.

زارع ارائه گزارش عملکرد در حوزه مقابله با گرانفروشی، احتکار و هر نوع اقدامات اثربخش در مدیریت بازار را امری مهم خواند و یادآور شد: اطلاع یافتن مردم از انجام نظارت ها، اهمیت دارد و اعلام گزارش‌های این بخش در جلوگیری از وقوع جرم تأثیرگذار است.

او اطمینان خاطر از تأمین اقلام ضروری را رویکردی مهم عنوان و اضافه کرد: در ذخیره کالا‌های اساسی از جمله گندم تا پایان سال، مشکلی در استان وجود ندارد.

استاندار گیلان با یادآوری مشکلات مربوط به تأمین و توزیع گوشت مرغ در هفته‌های گذشته گفت: با همکاری زنجیره‌های تولید تا توزیع، این مشکل مرتفع شد و امروز در حوزه تأمین مرغ مسئله‌ای وجود ندارد.

زارع حفظ، کنترل و تعادل قیمت‌ها را امری مهم و ضروری دانست و افزود: هیچ کالایی نباید بالاتر از نرخ مصوب، به دست مصرف کننده برسد از این‌رو دستگاه‌های نظارتی و فرمانداران باید همچون گذشته حساسیت ویژه‌ای در این امر داشته باشند.

او با یادآوری جنگ اقتصادی تحمیل شده به ملت ایران از سوی دشمنان، همکاری بخش اعظمی از تولیدکنندگان با دولت را ارزشمند و قابل تقدیر خواند و تصریح کرد: انتظار می‌رود عده اندکی نیز که قصد سوءاستفاده دارند، نسبت به رعایت انصاف و عدالت اهتمام ورزند که البته برخورد‌های قانونی نیز با آنان انجام می‌شود.

در این جلسه گزارش‌های وضعیت بازار و اقدامات انجام شده به منظور تأمین کالا‌های مورد نیاز مردم از سوی سازمان صمت، وضعیت تأمین و توزیع مرغ و گوشت توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان، ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، آخرین وضعیت تولید و توزیع مرغ گرم توسط سازمان جهاد کشاورزی استان، آخرین وضعیت گندم و کیفیت آرد توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و بررسی پرونده‌های تخلف واصله از سوی اتاق اصناف و سازمان صمت، توسط تعزیرات حکومتی استان ارائه شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.