درخواست مجدد پارلمان عراق برای اخراج نیرو‌های آمریکایی

ائتلاف دولت قانون پارلمان عراق بار دیگر از دولت این کشور خواست در مسئله اخراج نیرو‌های آمریکایی برخوردی قاطعانه داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المعلومه، «عبدالهادی السعداوی» نماینده ائتلاف دولت قانون پارلمان عراق امروز (یک‌شنبه) بار دیگر بر عزم پارلمان بر اجرای مصوبه اخراج نیرو‌های بیگانه به ویژه نیرو‌های آمریکایی از عراق تاکید کرد.

او گفت: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در برخورد با مسئله اخراج نیرو‌های آمریکای باید از در قدرت وارد شود و نباید اجازه دهد آن‌ها برای مدت زمان بیشتری در خاک عراق حضور داشته باشند.

السعداوی افزود: دولت عراق با مسئله اخراج نیرو‌های آمریکایی با مسامحه برخورد می‌کند و بار‌ها پارلمان از دولت خواسته است اقدام و رفتار قاطعانه داشته باشد و اجازه ندهد که آمریکایی‌ها خواست خود را بر عراق تحمیل کنند.

این نماینده عراقی گفت: حضور نیرو‌های بیگانه در کشور مانع دستیابی عراقی‌ها به خواسته‌های خود است و تصمیم پارلمان کاملا واضح و مشخص است و آن تسریع در اخراج نیرو‌های آمریکایست.

نماینده ائتلاف دولت قانون در پایان از اتمام سال میلادی و باقی ماندن حدود ۳ هزار نیروی آمریکایی در کشور ابراز تعجب کرد و افزود: دولت باید در مقابل نمایندگان پارلمان جدول زمانی خروج تمامی نیرو‌های بیگانه و در رأس آن نیرو‌های آمریکایی را اعلام و خود را ملزم به اجرای آن کند.

با نزدیک شدن به نخستین سالگرد ترور فرماندهان مقاومت و پیروزی در نزدیکی فرودگاه بغداد، پایتخت عراق و تصویب طرح اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق به منظور حفظ حاکمیت و امنیت آن، بار دیگر شاهد تاکید ائتلاف‌های مختلف عراق بر لزوم اجرای هر چه سریعتر این مصوبه هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار