مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: یزد با تحقق ۸۹ درصدی شاخص، بهترین وضعیت دسترسی شهروندان به زیر ساخت‌های ارتباطی را بعد از تهران دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا پاکدل از انتشار گزارش آخرین وضعیت استان‌ها در شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) که مربوط به سه ماهه دوم سال جاری است خبر داد و گفت: استان یزد با دارا بودن امتیاز ۷/۴۸ هم اکنون در جایگاه سوم کشور در شاخص توسعه یافتگی فاوا (IDI) قرار دارد.

او با اشاره به جایگاه عالی استان یزد در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: استان یزد بعد از استان‌های تهران و سمنان و با دارا بودن امتیاز ۷/۴۸ رتبه سوم شاخص IDI را به خود اختصاص داده و با توجه به اینکه میانگین کشور در این شاخص ۶/۹۱ است، امتیاز استان یزد ۰/۵۷ از میانگین کشور بالاتر است.

پاکدل ادامه داد: استان در سه زیرشاخص IDI نیز همچون دوره‌های قبل در رتبه‌های بالای کشور قرار داشته و بر اساس گزارش سه ماهه دوم در زیر شاخص دسترسی با ۸۹ درصد تحقق رتبه دو، زیر شاخص مهارت با ۶۸ درصد تحقق رتبه دو و زیر شاخص استفاده با ۶۴ درصد تحقق رتبه شش کشور را دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با توجه به رویکرد هماهنگ وزارت ارتباطات در ایجاد زیرساخت‌های شبکه، حمایت از کسب و کار‌های نوپا در حوزه فاوا اظهار داشت: امیدواریم تا رسیدن به جایگاه مبتنی به توسعه متوازن شاخص‌ها مخصوصا در خصوص میزان استفاده از زیر ساخت‌های ارتباطی، این روند ادامه داشته باشد.

او خاطرنشان ساخت: در این دوره شاهد صعود دو پله‌ای در شاخص مشترکین فعال پهن باند سیار در زیر شاخص استفاده و صعود یک پله‌ای در شاخص مشترکین تلفن همراه در زیر شاخص دسترسی نسبت به دوره قبلی هستیم.

پاکدل با بیان این که تعداد مشترکین اینترنت پهن باند به تفکیک ثابت و سیار، به ترتیب ۱۷۳ هزار و ۲۹۸ نفر و یک میلیون و ۱۲۵ هزار نفر، است، گفت: استان یزد با ضریب نفوذ ۱۵ درصدی مشترکین اینترنت پرسرعت ثابت رتبه چهارم، در ضریب نفوذ تلفن ثابت با میزان ۴۶ درصد رتبه سوم و همچنین رتبه اول در استفاده از رایانه را در این دوره کسب کرده است و ضریب نفوذ مشترکین تلفن همراه ۱۴۷ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت همراه ۹۴ درصد می‌باشد که نسبت به ارزیابی سه ماهه اول سال ۵.۵ درصد رشد داشته است.

او افزود: اندازه گیری شاخص‌های IDI، ارزیابی و تحلیل عملکرد بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات هر استان درکشور نقش مهمی در برنامه‌ریزی‌های راهبردی، تصمیم گیری‌ها و بررسی میزان رشد و توسعه استان‌ها در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.