مدیر تأمین اجتماعی گچساران گفت: ماهانه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مقرری بیمه بیکاری در این شهرستان پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محسن علیزاده مدیر تأمین اجتماعی گچساران گفت: این میزان مقرری پرداختی به ۱۷۰ نفر پرداخت می شود که ۸۵ نفر از این تعداد بیمه بیکاری متاثر از کرونا دریافت می کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه قانون بیمه بیکاری با هدف حفظ کرامت نیروها شکل می گیرد، افزود: افرادی که تابع قانون کار و تامین اجتماعی هستند می توانند از این طرح در شرایط شیوع ویروس کرونا استفاده کنند.

او بیان کرد: هم اکنون ۲۲ نفر در انتظار دریافت بیمه بیکاری کرونا هستند که با برقراری بیمه این تعداد افراد  تعداد بیمه شدگان کرونایی شهرستان تا پایان آذر امسال به ۱۰۰ نفر خواهد رسید.

مدیر تأمین اجتماعی گچساران با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اصلی این شهرستان بیش از ۳۰ هزار نفر است، افزود: این تعداد بیمه شدگان با احتساب افراد تحت تکفل، به بیش از ۸۰ هزار نفر می‌ رسد.

او گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ کارگر ساختمانی هم در این شهرستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

علیزاده تعداد مستمری بگیران این شهرستان را پنج هزار و ۳۷۰ نفر ذکر کرد و افزود: این تعداد مستمری بگیران با احتساب افراد تحت تکفل ۱۳ هزار نفر هستند.

او بیان کرد: ماهانه به طور میانگین بیش از ۱۴۰میلیارد ریال حقوق به مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان گچساران پرداخت می شود.

علیزاده گفت: غرامت دستمزد ایام بیماری، بیمه بیکاری،  غرامت دستمزد ایام بارداری، پروتز و ارتز، غرامت نقص عضو مقطوع، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، هزینه سفر و فوق العاده سفر و اقامت بیمه شده و همراه او، ازجمله تعهدات کوتاه مدت تأمین اجتماعی به بیمه شدگان واجد شرایط است.

او بیان کرد: ماهانه ۲۰ میلیارد ریال تامین اجتماعی تعهدات کوتاه مدت به بیمه شدگان پرداخت می کند.

علیزاده افزود: ۸۰ هزار نفر در این شهرستان دارای دفترچه درمانی هستند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

شهرستان‌های گچساران و باشت با ۱۵۶ هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.