مدیر تأمین اجتماعی گچساران گفت: مطالبات معوق تأمین اجتماعی این شهرستان از کارگاه‌ها و برخی از دستگاه‌های اجرایی ۵۳۰ میلیارد ریال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محسن علیزاده مدیر تأمین اجتماعی گچساران گفت: بیش از ۷۰ میلیارد ریال از این مطالبات مربوط به دستگاه های اجرایی از سال های گذشته است که امیدوارم تدابیری برای پرداخت آن اندیشیده شود.

علیزاده افزود: همچنین ۴۰۰ میلیارد ریال از این مطالبات مربوط به سد چم شیر است.

او میزان مطالبات تامین اجتماعی گچساران از شهرداری دوگنبدان را بیش از ۳۷ میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی این شهرستان بیش از ۳۱ هزار نفر است.

علیزاده گفت: این تعداد بیمه شدگان با احتساب افراد تحت تکفل، به بیش از ۸۰ هزار نفر می‌ رسد.

مدیر تأمین اجتماعی گچساران افزود :۲ هزار و ۹۰۰ کارگر ساختمانی در این شهرستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

علیزاده بیان کرد: ماهانه به طور میانگین بیش از ۱۴۰میلیارد ریال حقوق به مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان گچساران پرداخت می شود.

او تعداد مستمری بگیران این شهرستان را پنج هزار و ۵۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد مستمری بگیران با احتساب افراد تحت تکفل ۱۳ هزار نفر هستند.

علیزاده افزود: غرامت دستمزد ایام بیماری، بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بارداری، پروتز و ارتروز، غرامت نقص عضو مقطوع، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، هزینه سفر و فوق العاده سفر و اقامت بیمه شده و همراه او، ازجمله تعهدات کوتاه مدت تأمین اجتماعی به بیمه شدگان واجد شرایط است.

او گفت: ۸۰ هزار نفر در این شهرستان دارای دفترچه درمانی هستند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

شهرستان‌های گچساران و باشت با ۱۵۶ هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.