رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه والدین باید توجه داشته باشند امکان حذف فضای مجازی از زندگی وجود ندارد گفت: در مواجهه خانواده با فضای مجازی ۵ راهبرد اساسی وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به شرایط بسیار پیچیده حاصل از فضای مجازی پرداخت و افزود: فضای مجازی سپهر ارتباطی، سپهر آموزشی، سپهر و سلامت مالی و پولی را تحت تاثیر خود قرار داده و در واقع آموزش و سلامت با شیوع کرونا بیش از پیش با فضای مجازی درگیر و مرتبط شده اند.

او گفت: نمی‌توان بخشی از زندگی را نام برد که فضای مجازی به آن ورود نکرده باشد و بر این اساس امروز حذف فضای مجازی از زندگی تحت هیچ شرایطی امکان‌پذیر نیست.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اضافه کرد: یکی از چالش‌های جدی فضای مجازی، اتلاف وقت و نامتوازن شدن رفتار انسان و چالش دوم و جدی‌تر، آسیب‌های جسمی و روانی است، اما با توجه به فرصت‌هایی نظیر سرعت در یادگیری، تعامل در کمترین زمان و کسب‌وکار باید از این فضا به بهترین شکل استفاده کرد.

حجت‌الاسلام قطبی تصریح کرد: در مواجهه با فضای مجازی در خانواده، به پنج راهبرد باید توجه کرد. راهبرد اول این است که والدین و بزرگتر‌ها از فضای مجازی درک درستی پیدا کنند و بدانند فضای مجازی دائماً در حال تغییر است. راهبرد دوم، آشنایی کامل با ظرفیت‌ها و چالش‌های فضای مجازی است.

او ادامه داد: راهبرد سوم این است که والدین مهارت‌های استفاده از فضای مجازی را یاد بگیرند و راهبرد چهارم اینکه قدرت برنامه‌ریزی پیدا کنند و در نهایت اینکه والدین به شناخت و مهارت برابر برسند، یعنی به همان اندازه که بچه‌ها بلدند، والدین نیز یاد بگیرند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد: والدین باید روحیات، علایق، توانمندی‌ها و محیط رشد و زندگی فرزندان خود را درک کنند و بدانند که بچه‌های امروز مثل آن‌ها نیستند؛ والدین نباید از فرزندانشان عقب بمانند و نباید به آن‌ها استرس وارد کنند و در عین حال حساسیت بی مورد داشته باشند.

حجت‌الاسلام قطبی تاکید کرد: باید بین فضای حقیقی و مجازی توازن ایجاد کنیم. بچه‌ها را به گردش و تفریح ببریم و با آن‌ها بازی‌های فکری و آپارتمانی انجام دهیم. ارتباط عاطفی با فرزندانمان را بیشتر کنیم و به ابعاد معنوی بیشتر توجه کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار