مبلغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: سلامتی نعمت الهی است، اما خودبه‌خود فضیلت محسوب نمی‌شود همان‌گونه که معلولیت و نقص رذیلت تلقی نمی شود پس دیدگاه سالم سالاری در جامعه باید تصحیح شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابراهیمی کارشناس اخلاق و تربیت و مبلغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به روز جهانی معلولان از نگاه دینی به این موضوع پرداخت و اولین گام برای تصحیح رفتار با معلولان، را تصحیح و ترمیم نگرش ما به آن‌ها دانست.

او گفت: ابتدا باید بپذیریم که افراد معلول جزوی از جامعه ما هستند و باید از نگاه حداقلی به آن‌ها بپرهیزیم، درواقع مشکل اصلی معلولان، معلولیت آن‌ها نیست بلکه روش برخورد اجتماع با آن‌هاست، چون پیش‌فرض ذهنی اکثر افراد در رابطه با معلولان، صحیح نیست.

کارشناس اخلاق و تربیت و مبلغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان یکی از ویژگی‌های غلط و نهادینه‌شده در میان مردم ما را تجسس خواند و اظهار داشت: بیشتر ما به‌محض برخورد با افراد معلول به دنبال دانستن علت معلولیت او هستیم و گاهی این پرسش ذهنی را به سوال لفظی تبدیل می‌کنیم که رفتاری نکوهیده است، اما اگر دیدگاه ما در برابر نقص ظاهری معلولان تغییر کند رفتار ما نیز سنجیده‌تر خواهد شد.

ابراهیمی تاکید کرد: معلولان نیاز به ترحم ما ندارند و البته درک شرایط آن‌ها به معنی دلسوزی بیجا برای آن‌ها نیست، بلکه کمک به آن‌ها هم باید محترمانه و با کسب اجازه باشد.

او ادامه داد: پرهیز از زل زدن و نگاه‌های تکراری، برخورد عادی، حفظ عزت‌نفس و کرامت آن‌ها، تغییر نگرش‌های منفی به ازدواج آن‌ها، پرهیز از نگاه‌های تبعیض‌آمیز و مشارکت دادن معلولان در فعالیت‌های گوناگون از باید‌ها و نباید‌های رفتار با این گروه از جامعه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.