معاون آموزش و پرورش گیلان گفت: مسابقات قرآن ویژه دانش آموزان دختر و پسر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، جمیل عباسی غریب، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: مسابقات قرآن ویژه دانش آموزان دختر و پسر در مرحله آموزشگاهی و نواحی به صورت مجازی در فضای شاد و همزمان با آغاز هفته قرآن، عترت و نماز (۲۳ تا ۲۹ آذر ماه) برگزار می‌شود.

او افزود: برنامه‌های قرآنی در راستای اجرای فعالیت‌های تصریح شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین تقویت مبانی اعتقادی دانش آموزان برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پرورش گیلان با اشاره به امکان ثبت نام دانش آموزان در سامانه همگام اظهار داشت: علاقه مندان می‌توانند در رشته‌های قرائت (تحقیق و ترتیل)، حفظ (عمومی و ویژه)، مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی (ویژه پسران)، احکام، انشای نماز و اذان (ویژه پسران) در سامانه همگام شرکت کنند.

عباسی غریب با اشاره به شیوع کرونا و تغییر شیوه‌های برگزاری برنامه‌های قرآنی ادامه داد: برگزاری محفل انس با قرآن خانوادگی و ارسال ویدئوی ۵ دقیقه‌ای آن در بستر شاد، رونمایی از کانال‌های تخصصی قرآنی آموزش و پرورش استان، برگزاری دوره ضمن خدمت از کتاب "مدیریت اقامه نماز در مدرسه" از جمله برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان در هفته قرآن، عترت و نماز است.

او تصریح کرد: معرفی چهره‌های برتر قرآنی در برنامه مدارس، ادارات و مصلا‌ها و همچنین برگزاری محفل انس با قرآن استانی در بستر شاد با حضور استادان بین المللی قرآن از دیگر برنامه‌های این معاونت در بزرگداشت هفته قرآن، عترت و نماز است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.