سفیر آمریکا در رباط طی اظهار نظری، توئیت ترامپ مبنی بر پذیرفتن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی از سوی واشنگتن را تایید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در بیانیه‌ای که دیوید فیشر در رابطه با عادی سازی و ارتقاء روابط بین مراکش و رژیم صهیونیستی منتشر کرده، آمده است: «مراکش و اسرائیل از متحدان اصلی آمریکا هستند و اکنون اقدام به بهبود روابط کرده‌اند. این اعلام هیجان انگیز است و نشان دهنده نقطه عطفی تاریخی در روابط مستحکم بین مراکش و آمریکا است که بیش از دویست سال از آن می‌گذرد. تاریخ غنی روابط بین پادشاهی مراکش و آمریکا بی نظیر و قدمت آن به اندازه خود آمریکا است. همانطور که رئیس جمهور ترامپ امروز به جهانیان یادآوری کرد، مراکش اولین کشوری بود که آمریکا را در سال ۱۷۷۷ به رسمیت شناخت».

سفیر آمریکا در رباط این را هم گفته که واشنگتن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی را پذیرفته است.

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه در پیامی توییتری نوشت که مغرب برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کرده، دونالد ترامپ در توییت دیگری هم نوشت: «مغرب در سال ۱۷۷۷ ایالات متحده آمریکا را به رسمیت شناخت و بهتر است که ما حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسیم».

رباط به ازای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، پذیرش حاکمیت خود بر صحرای غربی را از سوی آمریکا گرفت و همچنین مقرر شده که واشنگتن تعدادی پهپاد نظامی به مراکش بفروشد.

در همین رابطه، وزارت خارجه روسیه روز شنبه در خصوص سیاست واشنگتن در قبال صحرای غربی هشدار داد و گفت که موضع جدید آمریکا تلاش‌های سازمان ملل برای حل موضوع صحرای غربی را به بن‌بست می‌کشاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار