وزیر صنایع و بارزگانی مراکش اعلام کرد تماس‌هایی با سرمایه‌گذاران صهیونیست برای برقرای ارتباط خواهیم داشت و این امر به زودی انجام می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «مولادی حفیظ العلمی» وزیر صنایع و بازرگانی مراکش، امروز (شنبه) از سرمایه گذاری صهیونیست‌ها در این کشور در آینده نزدیک خبر داد.

او گفت: وزارتخانه از روز دوشنبه آینده تماس‌هایی مستقیم با همه سرمایه‌گذاران اسرائیلی دارای اصالت مراکشی به منظور دعوت از آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در مغرب را آغاز می‌کند.

العلمی افزود: پیشتر شماری از سرمایه‌گذاران اسرائیلی برای سرمایه‌گذاری در مراکش ابراز تمایل کرده بودند، اما پس از مخالفت رباط، به کشور‌های دیگر مراجعه کردند.

وزیر صنایع و بازرگانی مراکش تاکید کرد: زمینه‌های سرمایه‌گذاری اسرائیلی‌ها در مراکش اساسا در زمینه فن‌آوری، دارو و داروخانه، مواد زراعی و الکترونیک و زمینه‌های مرتبط با امنیت خواهد بود.

مراکش چهارمین کشوری است که پنج شنبه گذشته با میانجیگری آمریکا به صف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیوست که این تصمیم با موافقت و مخالفت برخی کشور‌ها و گروه‌ها همراه بود.

پادشاه مراکش در حالی که دست دوستی به صهیونیست‌ها داده است، اعلام کرده که از مسئله فلسطین بر اساس راه حل تشکیل دو دولت مستقل بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس شرقی حمایت قاطع دارد.

همزمان با عجله برخی کشور‌ها برای پیوستن به توافق صلح با رژیم صهیونیستی به امید دست یافتن به مزایای اقتصادی و سیاسی، رژیم صهیونیستی به اشغال بخش‌های بیشتری از قدس و کرانه باختری با شهرک سازی‌های غیرقانونی پرداخته است که این کار در واقع مانعی بر سر راه تشکیل دو دولت مستقل و تداوم اشغالگری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار