مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: تامین به موقع نهاده‌های ضروری مورد نیاز، تهیه و توزیع بذر گندم و جو نسبت به سال زراعی گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد میری دیسفانی مدیر جهادکشاورزی تایباد گفت: امسال سهمیه ابلاغی بذر غلات برای کشاورزان شهرستان ۱۰۶۵ تن است که این رقم سال زراعی گذشته ۹۶۴ تن بود.

او با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی توزیع بذر گندم و جو نسبت به سهمیه ابلاغی افزود: با پیگیری‌های انجام شده در راستای حمایت کشاورزان و رفع نیاز آنان تا کنون ۱۵۲۱ تن بذر گواهی شده و مورد تایید، بین متقاضیان توزیع شده است.

مدیر جهادکشاورزی تایباد ادامه داد: بذر‌های توزیع شده در قالب ۱۲ رقم بود که بخش عمده آن از داخل استان و بخشی دیگر از استان‌های البرز، سمنان و کرمانشاه تامین شده است.

دیسفانی بیان کرد: با توجه به میزان بذر توزیع شده بین کشاورزان تایباد تا کنون بیش از ۱۰۰ درصد تعهد و سهمیه شهرستان محقق شده است.

او تصریح کرد: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم تایباد ۶۸۰۰ هکتار و سطح زیر کشت جو ۶۱۰۰ هکتار می‌باشد.

مدیر جهادکشاورزی تایباد با بیان اینکه تولید غلات در تایباد ۱۵۰۰ خانوار بهره‌بردار دارد، تاکید کرد: تایباد با خرید ۳۳ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در امسال یکی از شهرستان‌های مطرح در تولید گندم به شمار می‌رود.

 دیسفانی اظهار کرد: همچنین از ابتداء امسال تا کنون بالغ بر ۲۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان این منطقه توزیع شد که با پیگیری‌های انجام شده در این بازه زمانی بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه کود شیمیایی شهرستان نیز جذب و توزیع شده است.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.