دادستان عمومی و انقلاب اسفراین از اجرای حکم قصاص نفس دو محکوم علیه در اسفراین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  نادرنژاد دادستان عمومی و انقلاب اسفراین گفت: حکم قصاص نفس دو محکوم علیه با عنوان مجرمانه مشارکت در قتل عمدی پس از پرداخت فاضل دیه از سوی اولیای دم مقتول، اجرا شد.

نادر نژاد درباره جزییات ارتکاب این جنایت افزود: محکومان با قصد و انگیزه و با تدارک نقشه قبلی و تمهید موجبات و مقدمات ارتکاب جنایت، مقتول را به قصد خرید سکه عتیقه به محل مغازه و محل کار خود فرا می‌خوانند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: با حضور مقتول، یکی از محکومان (صاحب مغازه)، مقتول را دعوت می‌کند تا برای بازدید از سکه‌ها به طبقه بالای مغازه بروند.

نادر نژاد افزود: پس از ارتکاب قتل، محکومان به مغازه مقتول می‌روند و مبادرت به سرقت طلا‌ها می‌کنند و در ادامه جسد مقتول را در بیابان رها می‌کنند.

دادستان اسفراین عنوان کرد: با وجود تلاش‌ها و گفتگو برای حصول سازش، اولیای دم مقتول کماکان بر اجرای حکم اصرار داشتند و مذاکرات اصلاحی نیز نتیجه نداد و در ادامه این حکم اجرا شد.

نادرنژاد با بیان اینکه بسیاری از قتل‌ها در استان خراسان شمالی ناشی از تصمیم گیری‌های عجولانه‌ای است که مرتکبان آن‌ها به پیامد‌ها و آثار این جنایت فکر نمی‌کنند بیان کرد: بدون تردید هر جنایاتی عقاب و عتاب و در حقیقت مکافات و مجازاتی دارد که دیر یا زود گریبان فرد مرتکب را خواهد گرفت لذا هیچ عاملی نمی‌تواند جنایتکاران را در مقابل اعمال مجازات‌های قانونی مصونیت بخشد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.