رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مهاباد گفت: مهاباد با ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیشتاز در پرداخت زکات آذربایجان غربی شد.

حسین خضری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: مردم نیکوکار شهرستان مهاباد در ۸ ماهه نخست سال جاری با پرداخت ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات، همچنان رتبه اول استان را در پرداخت زکات دارند.

خضری با اشاره به هزینه کرد زکات جمع‌آوری شده، افزود: ۹۵ درصد از زکات جمع‌آوری شده برای رفع مشکلات فقرا و نیازمندان و ۵ درصد نیز در راستای تحقق پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


او  با اشاره به اینکه ۱۳۰ عامل و چهار روحانی در جمع‌آوری آن در روستا‌ها و شهر‌های این شهرستان فعالیت داشته‌اند، یادآور شد: شهرستان مهاباد طی سال‌های اخیر در پرداخت زکات پیشتاز بوده و توانسته رتبه نخست را در آذربایجان‌غربی به خود اختصاص دهد.

عزیز سهندی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی نیز اذعان داشت: مهاباد با ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، بوکان با ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، شاهین‌دژ با ۳ میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان، پیرانشهر با ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و میاندوآب با ۴ میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان زکات پرداختی، در استان پیشتاز هستند.

آذربایجان‌غربی همواره از استان‌های برتر کشور در جمع‌آوری زکات است و سالانه صد‌ها میلیارد ریال زکات در این استان جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.