بر اساس نتایج یک نظرسنجی، بیش از نیمی از مردم آمریکا شرایط کشورشان را در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ رو به افول ارزیابی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، اکثریت شهروندان آمریکا معتقدند وضعیت این کشور در طول چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ رو به وخامت گذاشته است.

نتایج نظرسنجی جدید شبکه فاکس نیوز نشان می‌دهد ۵۵ درصد از رای دهندگان آمریکایی می‌گویند وضعیت کشورشان نسبت به ۴ سال پیش بدتر شده است. این در حالیست که تنها یک سوم اعتقاد به بهبود شرایط در دوره زمانی مذکور دارند و ۱۱ درصد نیز شرایط را راکد دانستند.

همچنین در بخشی از این نظرسنجی در خصوص بهبود شرایط شخصی افراد سوال شد که ۳۶ درصد اعلام کردند شرایط زندگی آن‌ها رو به بدتر شدن پیش رفته، ۳۳ درصد از بهبود اوضاع شخصی و ۳۰ درصد نیز از عدم تغییر در وضعیت خود گفتند.

نتایج نظرسنجی فاکس نیوز همچنین نشان داد که اکثریت رای دهندگان آمریکایی، ۳۴ درصد، شرایط اقتصادی کشورشان را ضعیف توصیف کردند. تنها ۱۱ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند در چهار سال گذشته اوضاع اقتصادی در آمریکا بهبود یافته است و ۲۲ درصد نیز اوضاع را خوب ارزیابی کردند.

از سوی ۵۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به عملکرد چهارساله ترامپ در منصب رئیس جمهوری رای منفی دادند و تنها ۴۷ درصد عملکرد او را تائید کردند. اکثریت رای دهندگان در این نظرسنجی، ۴۲ درصد، ترامپ را یکی از بدترین روسای جمهور تاریخ آمریکا نامیدند، ۲۲ درصد نظر مخالف این را داشته و ۲۶ درصد هم معتقد بودند که عملکرد او بالاتر از متوسط ارزیابی می‌شود.

ترامپ که با شکست در انتخابات ۲۰۲۰ نامش را در جرگه روسای جمهور تک دوره‌ای آمریکا ثبت کرد، کارنامه عملکرد ناموفقی از خود به جا گذاشته که برجسته‌ترین مورد آن به سوء مدیریت بحران کرونا در این کشور مربوط می‌شود.

نظرسنجی شبکه فاکس نیوز با مشارکت هزار و ۷ نفر در فاصله زمانی ۶ تا ۹ دسامبر برگزار شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار