در تازه‌ترین نظرسنجی که از سوی کینگز کالج لندن به انجام رسیده، بیشتر انگلیسی‌ها اطمینانی به دولت در مدیریت همه گیری کرونا ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از نشریه مترو چاپ لندن، بر اساس یکی از جدیدترین نظریه سنجی‌هایی که به تازگی انجام رسیده، بیشتر مردم انگلیس به دولت برای کنترل گسترش همه گیری کرونا اطمینان ندارند.

بر اساس گزارش نشریه مترو، طبق نظرسنجی که از سوی «کینگز کالج لندن» و موسسه «ایپسوس موری» به انجام رسیده، ۵۷ درصد از مردم انگلیس، اعتمادی به وزرای کابینه انگلیس برای مقابله با همه گیری کرونا ندارند.

این برای نخستین بار از ماه آوریل است که اعتماد عمومی به سوی اقلیت میل کرده است. این در حالی است که حدود ۵۱ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، معتقدند مدیریت بحران کرونا از سوی دولت، یک «تحقیر ملی» بوده است.

طبق اعلام این نشریه، یافته‌های این نظرسنجی که امروز منتشر شد، بر اساس نظرسنجی از دو هزار و ۲۴۴ نفر که به صورت آنلاین از آن‌ها پرسش شده بود و سنینی ما بین ۱۶ تا ۷۵ سال داشتند، به انجام رسید. این نظرسنجی، در تاریخ ۲۰ تا ۲۴ نوامبر و اندکی پس از اعلام نتایج اولیه فایزر و پیش از آنکه واکسن تهیه شده از سوی دولت انگلیس رونمایی شود، به انجام رسیده است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد تناسب افرادی که معتقدند واکنش‌ها به کووید-۱۹، گیج کننده است، از ۴۲ درصد در اوایل این همه گیری، به ۶۸ درصد رسیده است.

همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد دو پنجم انگلیسی‌ها فکر می‌کند دولت این کشور، سازگاری ضعیفی با یافته‌های علمی دارد. این در حالی است که شمار افرادی که قبلا چنین نظر را داشتند، در ماه آوریل ۱۵ درصد بود.

نشریه مترو همچنین می‌نویسد: نیمی از افرادی که فکر می‌کنند احساس عصبانیت از دولت در خصوص پاسخ دهی به همه گیری دارند، دو برابر افرادی است که گفته اند چنین حسی را ندارند.

گفتنی است انگلیس با داشتن دست کم بیش از یک میلیون و ۷۰۵ هزار مبتلا به کرونا، رتبه هفتم را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است.

تا کنون بیش از ۶۶ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از یک میلیون ۵۳۶ هزار نفر در جهان بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار