کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان در خراسان رضوی دیشب با کمینه دمای ۱۵ درجه زیر صفر سومین شهر سرد کشور بوده است.

‏به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیدا فاروقی کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: دیشب به غیر از چند شهرستان در جنوب و جنوب غرب خراسان رضوی بیشتر مناطق استان دمای زیر صفر درجه سلسیوس را تجربه کردند.

او افزود: ماندگاری هوای سرد تا روز دوشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد به طوری که بیشینه دمای هوای مشهد برای فردا صفر درجه پیش‌بینی شده و کمینه دمای هوای این شهر برای یکشنبه شب تا ۶ درجه زیر صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: کمینه دمای هوای امروز مشهد یک درجه سلسیوس پیش بینی شده است که نسبت به دیروز یک درجه کاهش دارد.

بیشتر بخوانید

فاروقی بیان کرد: بارش باران و برف در عصر دیروز در بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی گزارش شده است که بیشترین آن در ریوش با ۴.۴ میلیمتر ثبت شده است.
 
او تصریح کرد: در این مدت در شهرستان‌های قوچان، مشهد، کلات، سرخس، چناران، نیشابور، تربت جام، فریمان، جغتای، جوین، درگز، ریوش و خوشاب خراسان رضوی برف بر روی زمین نشسته است که بیشترین آن در درگز با ارتفاع هشت سانتی متر و پس از آن در قوچان با ارتفاع سه سانتی متر است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: بارش‌های باران و برف تا عصر روز یکشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد و این بارش‌ها امروز بیشتر به صورت برف رخ می‌دهد که در ساعات پایانی شب بر شدت آن در نیمه شرقی استان افزوده می‌شود.

فاروقی اظهار کرد: در این مدت کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر، مه آلودگی و کاهش میدان دید، یخبندان شبانه و لغزندگی معابر برای مناطق مستعد خراسان رضوی پیش بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: قوچان با کمینه دمای ۱۵ درجه زیر صفر و مه ولات با بیشینه دمای ۱۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
 
منبع؛ ایرنا
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.