فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان از تداوم توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی بین نیازمندان این شهرستان در قالب کمک‌های مومنانه خبر داد.

سروان پاسدار مهدی طرفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با هدف لبیک به دستور‌های مقام معظم رهبری مبنی بر توزیع کمک‌های مومنانه بین نیازمندان و افراد بی بضاعت و آسیب دیدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا، قرارگاه مواسات و همدلی در این شهرستان برپا شد.

او افزود: همزمان با آغاز توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی در سراسر کشور، بالغ بر ۱۳ مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه در شهرستان دشت آزادگان و مناطق محروم اجرا و بیش از ۴۰ هزار بسته شامل؛ موادغذایی، ملزومات بهداشتی، بسته‌های آموزشی و فرهنگی و... بین نیازمندان و ساکنان مناطق محروم توزیع شد.

سروان پاسدار طرفی با اشاره به اینکه کمک‌های نقدی و غیرنقدی با همکاری شرکت ها، دستگاه‌های اجرایی، بسیج، خیرین و نیکوکاران و... جمع آوری شده است، بیان داشت: با تشکیل کمیته‌های منسجم و منظم شناسایی، پشتیبانی، جذب کمک‌های مردمی و درمان که امری بسیار مهم و حساس محسوب می‌شود، افراد نیازمند، افراد بیکار شده پس از شیوع ویروس کرونا و... شناسایی شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان تصریح کرد: امیدواریم با استمرار شناسایی نیازمندان و کمک رسانی به ساکنان مناطق شهری و روستایی گام موثری در تامین مایجتاج افراد بی بضاعت و آسیب دیده از کرونا برداریم، چراکه به فرموده مقام عظمای ولایت، کمک‌های مومنانه یکی از شاخص‌های انقلابی گری است.

او به سایر خدمات ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: ۲ مانور بزرگ در قالب ۱۰ مرحله گندزدایی و ضدعفونی معابر، اماکن پرتردد، مساجد، مدارس با همکاری بسیجیان، گروه‌های جهادی و ... انجام شد، ضمن اینکه با هدف کمک به کادر درمان، پزشکی و مدافعان سلامت با برپایی موکب در بیمارستان‌های شهرستان، توزیع گان، میوه و آبمیوه‌های طبیعی صورت گرفت.

سروان پاسدار طرفی تولید ماسک را از دیگر اقدامات در ایام کرونا عنوان کرد و ادامه داد: کارگاه خیاطی تولید ماسک برپا و بیش از ۲۰۰ هزار عدد ماسک بهداشتی تولید و بین شهروندان توزیع شد، ضمن اینکه بخشی از ماسک‌ها توزیع شده با کمک‌های مردمی تهیه و در اختیار مردم قرار گرفت.

او در ادامه به اجرای طرح محله محور "سردار شهید سلیمانی" اشاره و بیان کرد: این طرح با تشکیل تیم‌های حمایتی و درمان با ایجاد پایگاه سلامت آغاز به کار کرد و هم اکنون در حال انجام است، ضمن اینکه گروه‌های جهادی به صورت خودجوش اقداماتی بسیاری در کمک رسانی به آسیب دیدگان از آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی در شهرستان‌های اهواز، کارون، بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر انجام دادند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.