سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: تغییرات در سیستم تیم، یک ریسک بود که به کمک‌مان آمد تا موفق باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محرم نویدکیا سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در نشست خبری پس از بازی برابر نساجی، درخصوص پیروزی قاطعانه برابر این تیم گفت: بازی خوبی برای ما بود، موقعیت‌های زیادی خلق کردیم، چند تغییر در سیستم تاکتیکی ایجاد کرده بودیم و از فرصت‌ها خیلی خوب استفاده کردیم؛ اما این واقعیت را فراموش نکنیم که نباید پس از به‌ثمر رساندن چند گل بازی را در بعضی از دقایق از دست بدهیم و باید در طول ۹۰ دقیقه بازی را در دست داشته باشیم. این دیدگاه را باید تغییر دهیم و در تمامی دقایق بازی مالک توپ و زمین باشیم.

او درباره شرکت نکردن در نشست‌های خبری عنوان کرد: اگر سازمان لیگ این اجازه را صادر کند در تمامی کنفرانس‌ها شرکت خواهم کرد، اما نمی‌خواهم کار غیرحرفه‌ای انجام دهم. زیرا از هفته اول مسائل غیرحرفه‌ای زیادی در فوتبال مشاهده کرده‌ام.

نویدکیا بااشاره به تغییرات ایجادشده در ترکیب سپاهان و بازگشت استنلی گفت: با اضافه‌کردن کیروش، یک تغییر بزرگ در تیم دادیم که جوابگو بود، شهباززاده روی روند گلزنی خوبی است؛ اما این تفکر را داشتیم که او کمی مایل به جناحین بازی کند، این ریسک را کردیم و سه بازیکن خط حمله توانستند گلزنی کنند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان درخصوص ثابت بودن بازیکنان خاطرنشان کرد: تفکر من مبنی بر شرایط بازیکنان است و هرکسی که وضعیت بهتری داشته باشد در ترکیب قرار می‌گیرد، بازیکنان از نظر اختلاف سطح، تفاوتی برای من ندارند، هربازیکنی که خوب باشد این شانس را به او می‌دهم تا بازی کند. همه بازیکنان قابل احترام هستند و هرکدام شرایط بهتری داشته باشد بازی خواهند کرد. امروز بازیکنان خیلی خوب عمل کردند و اگر به‌همین ترتیب بازی کنند شانس بازی در دیدارهای بعدی را نیز خواهند داشت.

نویدکیا در پاسخ به روند رو به رشد سپاهان و ارائه بازی چشم‌نواز گفت: روی سبک‌های تاکتیکی متفاوتی کار کردیم، می‌دانستم که با چنین تغییراتی، مشکلاتی نیز گریبان تیم را بگیرد. این مشکلات هنوز هم وجود دارد که روز به روز باید آن‌ها را برطرف کنیم و تنوع تاکتیکی بیشتری ارائه دهیم. از لحاظ هجومی قوی‌تر بودیم؛ اما باید ساختار تیمی را بهتر کنیم و موقعیت‌های بیشتری خلق کنیم.

وی در ادامه، کیفیت پایین برخی چمن‌ها را مشکل اساسی شیوه بازی تیمش دانست و گفت: زمین‌های بی‌کیفیت، تیم ما را با این سبک بازی دچار مشکل می‌کند و چون برخی تیم‌ها زمین مناسبی ندارند به دردسر می‌افتیم، باید بتوانیم این معضل را حل کنیم، در بعضی از مسابقات ارائه فوتبال زیبا نمی‌تواند به تیم کمک کند و مواقعی باید زشت فوتبال بازی کرد تا نتیجه گرفت.

نویدکیا عملکرد بهتر را نیاز سپاهان دانست و گفت: هربازی سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را به نمایش بگذاریم، ممکن است شکست بخوریم؛ اما در نهایت سپاهان یک تیم منسجم است که به بازیکنان متکی نیست، به‌خاطر یکدیگر تلاش می‌‌کنیم تا به موفقیت برسیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در پایان گفت: سپاهان خانواده‌ام است و هرکاری از دستم بربیاید برای این تیم انجام می‌دهم، بازیکنانی اینجا زندگی می‌کنند که همین حس من را به سپاهان داشته باشند، تا موقعی که این حس باشد باوجود کاستی‌ها می‌توانیم به نتیجه برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.