مرحله پنجم به انتخاب اصیل یا نماینده قانونی اختصاص دارد. پس از این مرحله، هزینه ثبت نام در سامانه برای متقاضی نمایش داده میشود. مرحله هفتم، پرداخت هزینه از طریق درگاه بانکی است. پس از عبور از هفت مرحله نخست، مشتری در مرحله هشتم به تکمیل اطلاعات خود میپردازد.
در این مرحله، شش فرم باید تکمیل شود. این شش مرحله شامل ثبت اطلاعات هویتی و ارتباطی، درج کد بورسی، ثبت اطلاعات شغلی و مالی و در آخر ثبت حسابهای بانکی میشود. پس از این در مرحله نهم سامانه وارد استعلام اطلاعات وارد شده از سوی مشتری میشود.
پاسخ استعلام مرحله جدیدی از فرآیند ثبت نام است. در صورتی که استعلام موفق باشد از طریق پیامک کد رهگیری ارسال میشود در غیر این صورت مشکل موجود به مشتری به صورت پیامکی اطلاع داده میشود. در واقع در مرحله دهم استعلام موفق ورود به مرحله بعد را ممکن میسازد.
در مرحله یازدهم، انتخاب مرکز احراز هویت از سوی مشتری باید انجام شود. در این مرحله مشتری دو گزینه پیش رو دارد. احراز هویت به صورت حضوری یا احراز هویت به صورت غیرحضوری. با انتخاب هر کدام از این گزینه ها، وارد مرحله دوازدهم شده است.
در صورتی که مراجعه حضوری باشد از طریق مراجعه به مراکز مربوطه میتواند به تکمیل این مرحله و دریافت کد ده رقمی اقدام کند و در صورتی که الکترونیکی باشد از طریق وب و تلفن همراه. انتخاب هر کدام از این گزینهها به تکمیل عملیات نهایی منجر میشود در این مرحله تصویر چهره و امضا ثبت میشود و کد بورسی به مشتری تحویل داده خواهد شد. سهامداران سهام عدالت در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند.
انتهای پیام/