مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۰ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۰ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جلوگیری از خروج غیر قانونی وجه نقد در مرز سراوان

فرمانده هنگ مرزی سراوان از کشف بیش از ۳ میلیارد ریال وجه نقد، توسط مرزداران آن فرماندهی خبر داد.

 سرهنگ "علی‌اکبر نواب‌زاده بیان داشت: در راستای صیانت از اقتصاد کشور و همچنین اجرایی کردن دستورالعمل‌های واصله در خصوص جلوگیری از قاچاق ارز و مقررات ناظر بر ممنوعیت خروج بیش ازمبلغ ۵۰ میلیون ریال از کشور و مقابله با افراد سودجو، مرزداران این فرماندهی حین بازرسی از خودرو‌های عبوری از بازارچه مرزی شهرستان سراوان؛ به یک دستگاه خودوری تویوتا مشکوک شده که در بازرسی از آن مبلغ سه میلیارد و صدو سی و دو میلیون پانصد هزار ریال وجه رایج کشور که به صورت ماهرانه‌ای در داخل کابین و پشت صندلی توسط راننده مخفی شده بود کشف گردید که درهمین راستا خودرو به همراه یک نفر متهم جهت انجام سیر مراحل قانونی به هنگ مرزی سراوان انتقال یافت.

فرمانده هنگ مرزی سراوان در ادامه افزود: پدیده شوم قاچاق، لطمات جبران ناپذیری بر پیکره اقتصادی، اجتماعی و امنیتی جامعه وارد می‌کند و مرزداران این هنگ مرزی بطور شبانه روزی در تمام شرایط جوی و جغرافیایی برای حفظ و حراست مرز‌ها تلاش می‌کنند و با تمام توان با اقدامات غیر قانونی در مناطق مرزی برخورد خواهند کرد.


توقیف ۱۰ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق در مرز‌های میانی سیستان و بلوچستان

فرمانده هنگ مرزی زاهدان از توقیف و کشف مقادیر قابل توجهی فرآورده‌های سوختی قاچاق خبر داد.

 سرهنگ "جواد رفیعی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق فرآورده‌های سوختی، مرزداران با تشدید اقدامات کنترلی علیه قاچاقچیان موفق شدند مقادیر قابل توجهی فرآورده‌های سوختی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده هنگ مرزی زاهدان در ادامه با اشاره به اجرای مأموریت‌های موفقیت آمیز توسط مرزداران اظهار داشت: مرزداران در این عملیات‌ها موفق شدند ضمن توقیف ۱۰ دستگاه خودرو و دستگیری ۱۰ نفر قاچاقچی، مقدار ۹ هزار و ۳۴۰ لیتر فرآورده‌های سوختی قاچاق را کشف کنند.

او  افزود: برابر با اعلام کارشناسان، ارزش این محموله‌های قاچاق ۶۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف بیش از یک تن و پانصد کیلوگرم موادمخدر در مرز‌های  سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی ناجا از کشف بیش از یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط مرزداران دلاور استان سیستان و بلوچستان در مرز‌های جنوب شرق کشور خبر داد.

سردار "احمد علی گودرزی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای کنترل و حراست از مرز‌های مقدس ایران اسلامی و تشدید مبارزه با قاچاق موادمخدر، مرزداران دلاور استان سیستان و بلوچستان در طول شبانه‌روز گذشته در چند عملیات، مقتدرانه و هوشمندانه موفق شدند از ورود مقادیری قابل توجه موادمخدر از آنسوی مرز‌ها به داخل کشور جلوگیری کنند.

او  افزود: مرزداران هنگ مرزی میرجاوه، با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، عملیاتی مسیر‌های تردد قاچاقچیان را شناسایی و از زمان انتقال محموله موادمخدر به داخل خاک کشور مطلع شدند.

سردار گودرزی تصریح کرد: سوداگران مرگ که حین ورود مواد مخدر از مرزها، خود را در کمین و محاصره ماموران دیدند، با به جا گذاشتن محموله مواد مخدر به خاک کشور مقابل فرار کردند که مرزداران در پاکسازی از منطقه ۹۳۹ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا با اشاره به دو عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی جکیگور و سراوان عنوان کرد: مرزداران پس از چند شبانه‌روز کار اطلاعاتی با برنامه‌ریزی عملیاتی، موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروز، توقیف ۱۲ دستگاه موتور سیکلت و یک نفر قاچاقچی، مقدار ۵۷۸ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطر نشان کرد: مجاهدان مرزبانی، همه تلاش خود در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مرز‌های ایران اسلامی را به کار گرفته و اجازه نمی‌دهند تا قاچاقچیان و سوداگران مرگ در هیچ نقطه‌ای از سرحدات کشورمان احساس امنیت و آرامش کنند.

دستگیری سارقان سیم و کابل برق با ۷ فقره سرقت در مهرستان

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از دستگیری ۲ سارق سیم و کابل‌های برق با ۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "محمد سرگزی گفت: در پی وقوع سرقت سیم‌های برق در بخش مرکزی و روستا‌های حاشیه شهرستان مهرستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: به منظور پیشگیری از ادامه وقوع سرقت‌ها و دستگیری سارقان در طی چند شبانه روز واحد‌های گشتی هدفمندی راه اندازی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان تصریح کرد: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه یکی از واحد‌های گشت انتظامی در ساعات نیمه شب ۲ سارق حرفه‌ای را هنگام سرقت سیم برق در بخش کهن شهرستان دستگیر و مقدار ۱۰۰ متر سیم برق مسروقه را از آن‌ها کشف کردند.

سرهنگ سرگزی گفت: متهمان که پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند در تحقیقات تکمیلی به ۷ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان مهرستان اعتراف کردند.

او  در پایان خاطر نشان کرد: هر ۲ متهم با تشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

کشف ۷۰۰ میلیون ریال روغن خوراکی قاچاق در هامون

فرمانده انتظامی شهرستان هامون از کشف ۲ تن و چهارصد کیلوگرم روغن خوراکی جامد و ۲ هزار پانصد لیتر روغن خوراکی مایع قاچاق در بازرسی از یک کامیون خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا شهرکی گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا مأموران پاسگاه "شهرسوخته" این فرماندهی در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "هامون-زاهدان" به یک دستگاه کامیون مشکوک و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او  افزود: ماموران در بازرسی از خودرو مقدار ۲ هزار چهارصد کیلوگرم روغن خوراکی جامد و ۲ هزار پانصد لیتر روغن خوراکی مایع قاچاق و فاقد هر گونه مجوز گمرگی را کشف کردند.

سرهنگ "شهرکی" خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره گمرک ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

او بیان داشت: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان هامون در پایان با بیان اینکه رواج قاچاق کالا موجب اختلال در اجرای برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و رکود اقتصادی کشور می‌شود گفت:یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی پلیس مبارزه جدی و ریشه‌ای با قاچاق سوخت و کالا می‌باشد.

دستگیری سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت در فنوج

فرمانده انتظامی شهرستان"فنوج"از دستگیری ۲ سارق موتور سیکلت با ۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ"احمد گرجی تبار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان فنوج، با توجه به ایجاد جو روانی نامطلوب در بین شهروندان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او  افزود:ماموران پلیس آگاهی با گسترش چتر اطلاعاتی و انجام تحقیقات میدانی به یک سارق سابقه دار مشکوک شدند و فرد مورد نظر را به صورت نامحسوس زیر نظر قرار دادند.

این مقام انتظامی تصریح کرد:ماموران پس از چند روز مراقبت و کنترل فرد مظنون در عملیات غافلگیرانه پلیسی این متهم را بهمراه یک متهم دیگر در حال سرقت یک دستگاه موتورسیکلت دستگیر و در بازرسی از منازل آن‌ها ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی دیگر نیز کشف شد.


وی در ادامه تصریح کرد: متهمان پس از مواجهه شدن با اسناد و مدارک موجود به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۳ فقره سرقت موتورسیکلت و یک فقره سرقت احشام اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او  در پایان به شهروندان توصیه کرد: به هشدار‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت توجه داشته باشید و وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و قفل زنجیر مجهز کنید تا امکان سرقت از سارقان سلب شود.

سارق پمپ آب منازل "چابهار" به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای پمپ آب منازل و اعتراف او به ۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخائی مقدم گفت: مأموران کلانتری ۱۲ این شهرستان روز گذشته هنگام گشت زنی در خیابان نامجو شهر چابهار، به جوانی که درحال خارج کردن پمپ آب از درب منزلی بود مشکوک شدند.

او  گفت: متهم ۳۳ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

او گفت: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۳ فقره سرقت پمپ آب از منازل دیگر در سطح شهر چابهاراعتراف کرد.

سرهنگ "کیخائی مقدم" در پایان با اشاره به اینکه که متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با شماره ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.


کشف ۴ تن شیر خشک قاچاق در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از توقیف یک دستگاه کامیونت خاور حامل ۴ تن شیر خشک قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با قاچاق کالا، مأموران مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "چابهار- نیکشهر" به یک دستگاه خاور حامل شیر خشک مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۱۶۰ کیسه ۲۵ کیلویی (۴ تن) شیر خشک قاچاق و فاقد مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ کیخائی مقدم با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

رهایی نوجوان ۱۵ ساله نیکشهری از چنگال آدم ربایان

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر، نوجوان ۱۵ ساله در کمتر از ۱۰ ساعت از چنگال آدم ربایان آزاد و عامل اصلی آدم ربایی دستگیر شد.

سردار "احمد طاهری گفت: ساعت ۱۷ پانزدهم آذر ماه سال جاری در پی گزارش یک فقره گروگانگیری در یکی از روستا‌های شهرستان نیکشهر، بلافاصله تیمی ویژه از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

او  افزود: در بررسی‌های اولیه از شاهدان عینی در محل حادثه مشخص شد سرنشینان یک دستگاه سواری پراید با پلاک مخدوش نوجوانی ۱۵ ساله را که به صورت پیاده به سمت منزلش در حرکت بوده، با تهدید سلاح سرد و به زور سوار خودرو‌ی خود کرده و به سرعت از محل متواری شده اند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "نیکشهر" با توجه به حساسیت موضوع تحقیقات گسترده‌ای را آغاز و با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی به اطلاعاتی مبنی بر محل انتقال این نوجوان دست یافتند.

سردار طاهری عنوان کرد: با تلاش صورت گرفته در کمتر از ۱۰ ساعت از گروگانگیری محل نگهداری گروگان در کوهستان‌های اطراف یکی از روستا‌های شهرستان نیکشهر شناسایی شد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: با حضور تیم عملیات وبژه پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر در محل، آدم ربایان که به محض مشاهده ماموران عرصه را بر خود تنگ دیدند با رها کردن گروگان و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

او  اظهار داشت: در ادامه ماجرا با به دست آمدن سرنخ‌های بیشتر تحقیقات پلیس ادامه یافت تا اینکه محل اختفای سرگرده گروگان گیران که طراح اصلی آدم ربایی بود شناسایی و ماموران پلیس آگاهی او را طی یک عملیات هماهنگ و منسجم و غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: متهم که پس از انتقال به پلیس آگاهی و روبه رو شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به ربودن این نوجوان به دلیل اختلافات مالی با پدرش، با همدستی ۲ نفر دیگر از دوستان خود اعتراف کرد.

سردار طاهری با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سایر همدستان این متهم همچنان ادامه دارد، تأکید کرد:پلیس هرگز اجازه نخواهد داد مجرمان و مخلان نظم، امنیت شهروندان را برهم زنند و در صورت هر گونه اقدام غیر قانونی با هنجار شکنان برخورد قاطع خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار