مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم در مورد برگزاری وبینار پیشگیری از آسیب‌های ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

محمدحسین علیزاده مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه برگزاری وبینار پیشگیری از آسیب‌های ورزشی  گفت: این وبینار با مسئولیت آکادمی ملی المپیک و کمیته ملی المپیک کشورمان در حال برگزاری است.

او ادامه داد: یکی از مواردی که ورزشکاران را نگران می‌کند، آن‌ها را آزار می‌دهد، هزینه‌های زیادی را به آن‌ها تحمیل می‌کند و حتی گاهی اوقات این موضوع باعث مرگ و میر ورزشکاران می‌شود بحث آسیب دیدگی ورزشکاران است. به همین علت یک استراتژی راهبردی برای پیشگیری از این آسیب‌ها نیاز است.

علیزاده در مورد فعالیت‌های کمیته بین‌المللی المپیک در بحث آسیب دیدگی ورزشکاران گفت: کمیته بین‌المللی المپیک از ۱۵ سال قبل برای این موضوع تدابیری در نظر گرفته و کمیته‌ای در این خصوص تشکیل داده است. رئیس این کمیته امروز میهمان ما بود و سخنرانی کرد. با توسعه فعالیت‌های آموزشی در فدراسیون‌های ورزشی با حضور مربیان و ورزشکاران می‌توانیم میزان آسیب دیدگی در بین ورزشکاران را کاهش دهیم و دوره‌ی فعالیت ورزش حرفه‌ای را افزایش دهیم.

او در مورد شیوع ویروس کرونا  گفت: ویروس کرونا یک بحران جهانی است که ورزش را نیز در تمام دنیا مورد تاثیر خود قرار داده است. تلاش کمیته بین المللی المپیک این است که بر اساس مستندات موثر توصیه‌های لازم را از طریق راه‌های موجود به ورزشکاران و مربیان انتقال دهد. ما نیز در آکادمی ملی المپیک این کار را انجام می دهیم و اولین وبینار این موضوع را ۳ ماه قبل برگزار کردیم و نیاز است که بازهم این کار را تکرار کنیم تا ورزشکاران بتوانند با یک اندوخته ذهنی خوب ورزش کنند و نگران ویروس کرونا نباشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار