آسایشگاه شهید بهشتی مشهد در این روزهای کرونایی بیشتر از همیشه در انتظار نگاه مهربانانه خیرین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کرونا همه اقشار جامعه و بلکه نظام جهانی را با چالش جدیدی مواجه کرد و هنوز که هنوز است با آن کلنجار می‌رود و در پی راهکاری برای خروج از این وضعیت است.
 
در این میان اقشار آسیب‌پذیر جامعه از جمله معلولان نیز با چالش‌های متعددی روبرو شدند، از بیکاری تا مشکلات دیگری که گریبانگیر معلولان شد و بعضا موانعی سخت در مسیر آنان ایجاد کرد.

اما در این میان مراکز خیریه‌ای در مشهد فعال هستند که توانسته‌اند تهدید کرونا را به یک فرصت تبدیل کنند و همچنان چتر حمایتی خود را بر سر معلولان گسترده نگاه دارند تا با دعای خیر همین معلولان بحران کرونا را پشت سر بگذارند و به دوران ماقبل کرونا بازگردند.
 
موسسه خیریه بوستان شکوه مهر در مشهد  یکی از این مراکز است که وظیفه نگهداری از معلولان ذهنی را در آسایشگاه شهید بهشتی برعهده دارد.
 
در این مجموعه کارگاه‌هایی ویژه معلولان نیز طراحی شده که به نوعی زمینه کارآفرینی را برای آن‌ها فراهم می‌کند و البته کرونا کمبود‌هایی را برای این کارگاه‌ها ایجاد کرده است.
بیشتربخوانید


در یک صبح نسبتا سرد پاییزی مشهد به سراغ تعدادی از کارگاه‌های آسایشگاه شهید بهشتی مشهد رفتم.


کمبود مواد خام و اولیه در کارگاه های آسایشگاه شهید بهشتی

زهره خواک مربی کارگاه  تولید انواع کیف، جاسوئیچی، دستبند و محصولات چرم را از کار ویژه‌های این کارگاه معرفی می‌کند و می گوید: تمام فرآیند کار توسط معلولان صورت می‌گیرد.
 
او می افزاید: تعداد بچه‌های فعال در کارگاه چرم‌دوزی قبل از شیوع کرونا ۱۰ نفر بودند، اما شیوع ویروس کرونا و جدی شدن مسئله رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آسایشگاه سبب شد که فعالان ما در کارگاه به ۴ نفر تغییر پیدا کنند.
 

از او در مورد مشکلاتی که کرونا برای این کارگاه در آسایشگاه شهید بهشتی مشهد ایجاد کرده می‌پرسم که می‌گوید: با توجه به عدم برگزاری نمایشگاه‌ها، بازارچه‌های خیریه، مراسم و جشن‌‎های گلریزان در داخل و خارج از مجموعه و عدم بازدید خیرین در دوران شیوع کرونا، این کارگاه با کمبود مواد خام و اولیه به ویژه چرم خام برای تولید محصولات مواجه هستند و تولید کم شده است.

در ادامه کارگاه اسکاچ و سیم ظرفشویی، قسمت دیگری در آسایشگاه شهید بهشتی مشهد است که به آن سر می‌زنم؛ تولید اسکاچ و سیم ظرفشویی کار ویژه‌ای است که بچه‌های معلول ذهنی در اینجا انجام می‌‎دهند.

در این کارگاه نیز آثار شیوع ویروس کرونا از نظر تعداد بچه‌های فعال مشهود است البته بخش عمده‌ای از این اقدام با هدف سلامت این عزیزان است.

در این کارگاه نیز قبل از شیوه ویروس کرونا ۱۰ معلول فعال بوده‌اند و اینک با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبرو شده است.

این کارگاه نیز به گفته مسئولش با کمبود مواد خام و اولیه بخصوص نداشتن سیم خام جهت تولید سیم ظرفشویی و نخ برای تولید پارچه اسکاچ ظرفشویی روبرو شده است.
 
 
همچنین کارگاه رزین و معرق را نیز سر می‌زنم که کارش تولید و ساخت انواع تابلو‌های معرق با مس و رزین و دیگر تولیدات رزینی، تولید تابلو‌های چوبی است.
 
مریم عباسی مربی کارگاه می‌گوید: فقدان مواد اولیه نیز مهم ترین مشکلی است که با آن روبرو هستیم و امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم این مواد را تهیه و بچه‌ها را فعال نگاه داریم.

بچه‌های آسایشگاه شهید بهشتی مشهد این روز‌ها بیشتر از همیشه در انتظار نگاه مهربانانه خیرین هستند تا با کمک‌هایشان بتوانند کارگاه‌های آن‌ها را فعال‌تر از قبل کنند.

خیران می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۰۰۰۹۸ به نام موسسه خیریه بوستان شکوه مهر واریز کرده و در آستانه فصل زمستان گرما را به این بچه‌ها هدیه دهند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.