در هفته اکرام و ایتام به کمک و یاری معلولین بی سرپرست بشتابید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، موسسه خیریه بوستان شکوه مهر  تحت نظارت سازمان بهزیستی در سال ۹۱ تاسیس شده و درحال حاضر شبانه روزی حدود ۴۰۰ نفر معلول ذهنی و کودک بی سرپرست پسر و دختر و همچنین حمایت از ۲ هزارخانواده نیازمند تحت پوشش در بخش مددکاری خانواده و واحد امدادبگیران جز و بزرگترین مجموعه‌های توانبخشی و حمایتی در کشور باشد.

این موسسه زمینه آموزشی و توانبخشی در ۳ مرکز توانبخشی شبانه روزی معلولین ذهنی، شهید بهشتی، مهر پناهندگان ضامن آهو، خانه کوچک پناهگاهی و در زمینه شبه خانواده در ۴ خانه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند؛ و رده سنی معلولین بین ۳ تا ۶۰ سال می‌باشد.

همچنین در سال ۹۸ مرکز علمی کاربردی خدمات بهزیستی شکوه مهر با ظرفیت دوهزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی به این موسسه واگذار شده است.

محمدهادی اشرافی بجستانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر مشهددر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: اسایشگاه معلولین ذهنی بی سرپرست شهیدبهشتی بزرگترین مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی بی سرپرست پسر در شرق کشور از خرداد ماه سال ۹۳ تحت مدیریت موسسه خیریه بوستان شکوه مهر اداره می‌شود.
 
او افزود: این آسایشگاه ضمن نگهداری و سرپرستی شبانه روزی حدود ۱۷۰ نفر پناهجوی معلول ذهنی بی سرپرست در حال حاضر حمایت از حدود ۷۵۰ خانواده نیازمند دارای معلول را نیز عهده دار می‌باشد.

مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر مشهد دادامه داد: همچنین مددجویان معلول بستری در این آسایشگاه در دوگروه تربیت پذیر و آموزش پذیر تقسیم بندی شده و انجام خدمات آموزشی و توانبخشی برای این گروه‌ها متفاوت است.

اشرافی بیان کرد: جدا از آموزش و توانبخشی در آسایشگاه، هم اکنون فعالیت کلاس‌های آموزشی خودیاری و کارگاه‌های حرفه آموزی تولید اسکاچ، منبت و مشبک سازی، ساقه کاری و خوشه کاری، خلاقیت و آینه کاری، کیف و چرم، نقاشی و سنگ نگاره، هنر‌های تجسمی و ورزش و سلامتی درکنار خدمات توانبخشی گفتاردرمانی، کاردرمانی، بازی درمانی، مویسقی درمانی و تئاتر درمانی جزو برجستگی‌های خدمات آموزشی و فرهنگی و توانبخشی می‌باشد که مورد توجه و تقدیر مسئولین وبازدید کنندگان قرار گرفته است.

او تصریح کرد: درحال حاضر باتوجه به بحران کرونا، جهت نگهداری و ارائه خدمات توانبخشی، آموزشی و درمانی معلولین که مستلزم هزینه‌های بسیاربوده و ما نیاز به مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیرین و نیکوکاران داریم، امید است که ما را درجهت انجام خدمات بهتر و شایسته‌تر نسبت به کبوتران پرشکسته و معصوم و خانواده‌های نیازمند همراهی و مشارکت کنید.

شما می‌توانید کمک‌های خود را به شماره کارت های؛ بانک رفاه ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۰۰۰۹۸ ،بانک ملت ۶۱۰۴۴۳۳۷۹۵۴۶۶۵۱۶۸۱ واریز کنید.

انتهای پیام// ز. ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.