مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: ۳۰ هزار تن انواع محصولات سردرختی در شهرستان خلخال تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد شاد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: در این شهرستان انواع محصولات سردرختی از جمله سیب، گلابی، به، گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل و بسیاری دیگر از محصولات سردرختی تولید می‌شود.

او افزود: در سال‌های گذشته برغم وجود شرایط نامساعد طبیعی از قبیل سرما و تگرگ بخش قابل ملاحظه‌ای از محصولات سردرختی خلخال آسیب دیدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال یکی از مهم‌ترین رسالت‌های بخش باغبانی را تامین میوه‌های سردرختی و بی‌نیازی این محصولات به واردات آن از کشور‌های خارج دانست و گفت: تولید ارزان و با صرفه اقتصادی و استفاده از نهال‌های سازگار با شرایط آب و هوایی استان یکی از اساسی‌ترین اهدافی است که این مدیریت دنبال می‌کند.

شاد بیان کرد: استفاده از محیط‌های سربسته برای تولید و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه گلخانه‌ها در سال‌های گذشته جهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد، از مجموع ۴۵ هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی خلخال بیش از هفت هزار هکتار به ایجاد باغ‌های میوه اختصاص یافته و انواع میوه‌های مناطق سردسیری همچون سیب و گلابی پاییزه، میوه‌های مناطق نیمه‌گرمسیری مانند زردآلو، آلبالو، گیلاس، گردو، به، هلو و شلیل در این باغ‌ها تولید می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.