تفاهم نامه سه جانبه پروژه‌های جهش تولید آذربایجان شرقی ‌مابین سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سپاه و بسیج سازندگی استان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،تفاهم نامه سه جانبه پروژه‌های جهش تولید آذربایجان شرقی  عمدتا در دو محور پروژه‌های جهش تولید و محرومیت زدایی، افزایش اشتغال و کارآفرینی است.

 بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در این جلسه، هدف از انعقاد این تفاهم نامه‌ها را برداشتن گامی موثر جهت کاستن از محرومیت‌ها در استان ذکر کرد و افزود: علی‌رغم تلاش‌های ارزشمندی که انجام شده، محرومیت‌های زیادی وجود دارد که باید علل آن بررسی و مشخص شود.

 بهبودی با تاکید بر مدیریت صحیح منابع حاصله از این تفاهم نامه‌ها، اظهار امیدواری کرد که این اقدام به تجربه موفقی منجر شود و موجب استمرار این نوع اقدامات شود.

او رقم اختصاص یافته به سپاه جهت محرومیت زدایی را در حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امید است منابع حاصله از سهم استان از این رقم، به‌طور مناسبی جهت رفع محرومیت در سطح استان به‌کار گرفته شود.

سردار خرم  فرمانده سپاه عاشورا نیز در این جلسه ضمن تقدیر از مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بسیج سازندگی استان، هم افزایی ظرفیت‌های موجود در استان را لازمه توفیق در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه محرومیت زدایی دانست و گفت: دستگاه‌های دولتی، سپاه و خیرین، سه ضلع این مجموعه هستند.

سردار خرم با بیان اینکه در سال آتی می‌توان در چند شاخص همچون آب و بهداشت روستایی مشکلات موجود را از قبل این تفاهم نامه‌ها رفع کرد، افزود: موضوع آب شرب روستایی در ۲۰۴ روستای استان جزو مواردی است که تلاش خواهیم کرد آن‌ را در سال آینده حل کنیم.

مجموع اعتبارات این تفاهم نامه در قالب وجوه اداره شده و با مشارکت بانک‌های استان تخصیص خواهد یافت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.