بلدی گفت:به ۵۳۲ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن استان قم که به صورت کامل واریز وجه داشتند، واحد تعلق گرفته است.

داریوش بلدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، درباره آخرین روند احداث مسکن ملی استان قم  گفت: در مرحله اول حدود ۴ هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۵۰۰ نفر  دارای مدارک کامل  و شرایط طرح اقدام ملی مسکن که در سامانه وزارت راه و شهرداری ذکر شده است بوده‌اند که با برنامه ریزی زمان بندی شده و با توجه به شرایط کرونا برای احراز هویت به بنیاد مسکن دعوت شده اند.


او ادامه داد: تاکنون ۲۷۰۰ نفر به بنیاد مسکن مراجعه کرده اند و افتتاح حساب برای آن‌ها انجام شده است  که از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۰ نفر واریز وجه داشته اند.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم تاکید کرد:متقاضیانی  که به بنیاد مسکن مراجعه نکرده‌اند تا آخر آذرماه فرصت دارند که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مراجعه کنند و عدم مراجعه به معنای انصراف قطعی و حذف از لیست است.


بلدی بیان کرد: راه و شهرسازی در منطقه پردیسان زمینی در اختیار ما قرار داده است که ظرفیت ساخت ۲ هزار واحد مسکونی را دارد و برای تعداد باقی مانده هم زمین اختصاص داده خواهد شد.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم  گفت:عملیات اجرایی ۵۳۲ واحد آغاز شده است که یکی از پروژه‌ها تا طبقه پنجم سقف گذاری شده است و ۱۳۰۰ واحد دیگر در حال آماده‌سازی زمین بوده که حدود ۷۰ درصد آن آماده است.


بلدی با بیان این که پروژه‌ها در ۵ یا ۶ منطقه مختلف اجرایی می شود،افزود:  عملیات ساخت واحد‌های اولیه آغاز شده است و با صدور هر چه زودتر پروانه‌های ساخت، عملیات اجرایی را زودتر آغاز می‌کنیم.


او ادامه داد: تا به امروز در  راه و شهرسازی قرعه‌کشی برای دریافت پروژه‌ها  انجام شده است و لیست  را دریافت کرده‌ایم.


 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت:در مرحله اول بین کسانی که به صورت کامل  واریز وجه داشتند از سوی اداره راه و شهرداری قرعه‌کشی انجام شد و  به  ۵۳۲ متقاضی واحد تخصیص داده شده است.


بلدی در ادامه افزود:در مرحله دوم ،قرعه کشی برای هشتصد نفر دیگر انجام می‌شود که واحد‌ها تخصیص داده شوند.


او بیان کرد:اولویت با پرداخت به موقع از وقفه ایجاد شدن در ساخت پروژه‌ها جلوگیری می‌ کند و امتیاز انتخاب واحد با کسانی است که زودتر وجه واریز کرده‌اند.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم اظهار کرد:حدود ۲۰ درصد بهای ساخت واحد‌ها تسهیلات  و مابقی توسط مردم به عنوان سهم آورده در حین ساخت پرداخت می‌شود.


او در پایان گفت:از سایر دستگاه‌های آب برگ  گاز  و شهرداری درخواست داریم که هرچه سریعتر امکانات زیربنایی را برای ساخت پروژه‌ها انجام دهند.

انتهای پیام/غ/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار