رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: ۳۰ هکتار از عرصه‌های این شهرستان به صورت حاشیه‌کاری در باغ‌ها و زمین‌های زراعی به زراعت چوب اختصاص یافت.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار داشت: ۳۵ کشاورز این شهرستان در مجموع ۳۰ هکتار از عرصه‌های این شهرستان را به صورت حاشیه‌کاری در باغ‌ها و زمین‌های زراعی به زراعت چوب اختصاص دادند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشاورزان این شهرستان برای زراعت چوب پیش‌قدم شدند، افزود: متقاضیان باید ابتدا درخواست خود را برای زراعت چوب به این اداره تحویل دهند تا کارشناسان، مکان کاشت و تعداد نهال‌های مورد نیاز را بررسی و موضوع را به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی اعلام کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد اضافه کرد: هر اصله نهال باید یک در ۲ و یا ۱.۵ در سه متر باشد و برای هر هکتار در حدود ۴۰۰ اصله نهال در اختیار کشاورزان و علاقه‌مندان به زراعت چوب به قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: در قالب طرح زراعت چوب گونه‌های "صنوبر" و "اوکالیپتوس" که سازگاری خوبی با شرایط آب و هوایی این منطقه دارند و در صورت رعایت فاصله استاندارد در زمان کمتر از ۵ سال به بهره‌برداری می‌رسد در بین متقاضیان دارای شرایط به صورت رایگان توزیع می‌شود.

پاتو تصریح کرد: عمده مصرف صنوبر در صنایع چوب برای کاغذسازی است و ساخت تخته فیبر و استفاده در ساختمان‌ها از دیگر مصارف آن است.

استان آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید صنوبر شناخته شده و شهرستان مهاباد بیشترین مساحت زراعت صنوبر را در استان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.