امسال در نهالستان قزلقوپی شهرستان مهاباد بیش از ۹۰ هزار اصله نهال از گونه‌های مختلف جنگلی و بومی منطقه تولید می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ،گفت:امسال در نهالستان ۲۲ هکتاری قزلقوپی مهاباد ۹۰ تا ۱۰۰ هزار اصله نهال بومی و جنگلی تولید خواهد شد.
پاتو ضمن بیان اینکه سال ۹۶ بیش از ۸۵ هزار اصله نهال در نهالستان قزلقوپی این شهرستان تولید شده بود افزود: از این تعداد اصله نهال حدود ۵۵ هزار اصله از نوع صنوبر بود و مهاباد در تولید صنوبر استان، همواره جایگاه اول را دارد.

بیشترین مساحت نهالستان قزلقوپی مهاباد زیر کشت صنوبر

کارشناس اداره منابع طبیعی شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهابادگفت:امسال بیش از ۵۰ درصد نهال‌های تولیدی شهرستان مهاباد صنوبر خواهد بود و مابقی بید مجنون، بید مشک، سنجد و اقاقیا است.
وی افزود: استان آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید صنوبر شناخته شده و شهرستان مهاباد بیشترین مساحت زراعت صنوبر را در استان به خود اختصاص داده است.
خضری ضمن اشاره به اهمیت زراعت چوب در مهاباد ادامه داد:سال ۹۶ بیش از ۴ هزار اصله نهال صنوبر به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار گرفت تا به عنوان بادشکن در حاشیه مزارع کشاورزی استفاده شود.

کاربرد‌های صنوبر

کارشناس اداره منابع طبیعی شهرستان مهاباد اضافه کرد:عمده مصرف صنوبر در صنایع چوب برای کاغذسازی است و ساخت تخته فیبر و استفاده در ساختمان‌ها از دیگر مصارف آن است.

انتهای پیام/خ

 

تولید 90 تا 100 هزار اصله نهال در نهالستان قزلقوپی مهاباد

برچسب ها: نهالستان ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.