رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شیوه برگزاری آزمون‌های داخلی تابع نظر شورای مدرسه است

ساکی گفت: آزمون‌های داخلی تابع نظر شورای مدرسه است و در آزمون آنلاین تاکید بر بستر خاصی نداریم.

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت برگزاری امتحانات داخلی دانش آموزان و چگونگی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ارزشیابی‌های حضوری اظهار کرد: امتحانات نوبت دوم دانش آموزان پایه دوازدهم و نهم به طور حضوری برگزار خواهد شد اما بری امتحانات نوبت اول همه‌پایه برگزاری حضوری و آنلاین امتحانات بستگی به شرایطی دارد که مدرسه در آن قرار گرفته و مطابق نظر شورای مدرسه است.

او ادامه داد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی  آموزشی راهنمای آموزشی برای ایام کرونا تنظیم و به مدارس ابلاغ کرده است و بر این اساس ما هم برای برگزاری امتحانات داخلی  اختیار را به شورای مدرسه دادیم تا براساس ارزشیابی تکوینی و پایانی نمره نوبت اول را در نظر بگیرند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پایش کیفیت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آزمون‌های حضوری فقط باید در شبکه شاد برگزار شود یا خیر، گفت: در مدارسی که به طور آنلاین  می خواهند امتحان بگیرند، برای بستر برگزاری آزمون محدودیت قائل نشدیم که حتما باید در شبکه شاد باشد و مدارس می‌توانند از هر بستر آزمون ساز دیگری هم استفاده کنند.

ساکی درباره چگونگی نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مدارس بیان کرد: برای تمام فعالیت‌ها در سطح مدارس  و هرگونه فعالیتی در وزارت آموزش و  پرورش تیم نظارتی تدارک دیده است تا از طریق استان‌ها و مناطق  نظارت  بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی انجام شود.

او افزود:در آزمون‌های حضوری نوبت اول ویژه بزرگسالان و نوبت دوم سال آینده هم مانند خرداد و شهریور گذشته برنامه ریزی کردیم تا در سالن امتحانات  فاصله صندلی بیش از ٢ متر باشد و دستورالعمل های بهداشتی به طور کامل انجام شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پایش کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای برگزاری آزمون حضوری بزرگسالان پیشنهاد دادیم تا آزمون ها از نیمه دی برگزار شود، گفت: تحقق این موضوع منوط به صدور مجوز ستاد کروناست که هنوز هم به ما اعلام پاسخ نداده است.

ساکی تصریح کرد: تفاوت آزمون دی با سایر نوبت‌ها در این است که دانش آموز در چند درس آزمون دارد و جامعه آماری آن هم کمتر است.


بیشتر بخوانید

حجم محتوای آموزشی برای امتحانات کاهش نمی‌یابد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
شوراي مدرسه چه كاره است
مگه اينا متخصص عفوني اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
بچه باید با سریس برود مدرسه و تازه تو این چند وقت بعضی معلمها کرونا گرفتند # من بچه ام را برای امتحانات نمی فرستم مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
من که نمی ذارم بچه ام حضوری بره برای امتحان مگه شوخیه ۵ ماهه حبسش کردم تو خونه الان برا امتحان نمی ذارم بره شورای مدرسه هر کاری می خواد بکنه اونها تصمیم گیرنده نیستند والدین تصمیم گیرنده هستن
آخرین اخبار