دهشیری گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب تفریحی و ورزشی، توزیع عادلانه امکانات و اهتمام به مسائل فرهنگی بهترین راهبرد برای پیشگیری از وقوع جرم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، گفت: با غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد شرایط مطلوب فرهنگی و آموزشی باید از شکل گیری و شیوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی کاست.

او با اشاره برخی از مشکلات شکل گرفته در برخی از محلات حاشیه‌ای یزد، بر تسریع در نصب دوربین‌های نظارتی تأکید کرد و اظهار داشت: یک ضلع مهم پیشگیری از وقوع جرم، اقدامات وضعی و انتظامی است، که می‌تواند در ارتقاء امنیت محله و پیشگیری از وقوع جرم اثر گذار است.

این مقام قضایی، نظارت جدی بر صنف ضایعات فروشان و ساماندهی اساسی آن‌ها را خواستار شد و گفت: استفاده از اتباع بیگانه و واگذاری اداره این اماکن به افراد فاقد مجوز و صلاحیت، مشکلات زیادی را به دنبال داشته که باید با نظارت جدی و بازرسی‌های مستمر از استمرار مشکلات در این صنف جلوگیری کرد.

او تصریح کرد: مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم باید در موعد قانونی تعیین شده اجرا شود و چنانچه مدیر یا مسئولی بدون هیچ توجیه قانونی از اجرای مصوبات شانه خالی کند دادستان می‌تواند به عنوان ترک فعل اقدام قانونی نماید.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار