معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد گفت: با هدف اتقان آراء و بهره گیری از تجربیات ارزشمند قضات بازنشسته، زمینه و بستر انتقال تجربیات به قضات جوان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  حسین دهقانی معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد با اشاره به بهره گیری از تجربیات قضات بازنشسته در دادگاه ها، گفت: یک قاضی که بهترین سال‌های عمر خویش را در مسند قضاوت سپری کرده، کوهی از تجربه و تبحر در کار قضایی است که باید تدبیری اتخاذ کرد تا بتوان این تجربیات را در اختیار نسل جوان و قضات کم تجربه قرار داد.

او ایجاد زمینه‌ای برای تبادل تجربه را یکی از رویکرد‌های مهم دستگاه قضایی استان یزد برشمرد و افزود: نقد‌های درون دستگاهی بستری است برای آسیب شناسی، نظریه پردازی و خلق ایده‌های جدید تا پس از پرورش وارد بدنه مدیریت گردد که این مهم در دو بخش نیرو‌های قضایی و کادر اداری صورت می‌پذیرد.

معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد نقد آراء را از دیگر برنامه‌های مهم دادگستری استان یزد ذکر کرد و گفت: نقد و تشویق آراء برتر که با حضور جامعه حقوقی استان انجام می‌شود اولین نوع و شیوه نقد رأی است؛ نوع دوم نقد رأی در فضای مجازی است که آرائی انتخاب می‌شود و مورد نقد دانشجویان حقوق و سایر اساتید قرار می‌گیرد و نوع سوم نیز رصد آراء قضایی تحت عنوان نقدنامه قضایی است که به صورت درون دستگاهی انجام می‌شود و منجر به مشاوره حقوقی و ارتقاء سطح علمی قضات می‌گردد.

او به تشکیل بانک آراء قضایی به ویژه در حوزه آراء تجاری اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به پیچیدگی دعاوی حقوقی در قانون تجارت، بانک آراء قضایی در این زمینه تشکیل شد تا نیروی انسانی متناسب با اینگونه دعاوی آموزش دیده و در اختیار محاکم حقوقی قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار