دوستدار با اشاره به گستردگی آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: در مقابله با این مشکلات باید از نسخه کارآمد دوران دفاع مقدس و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارآمد مردمی استفاده و نهضت پیشگیری از این آسیب‌ها را آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ پاسدار محمدجعفر دوستدار در جلسه وبینار بررسی آسیب‌های اجتماعی که با حضور مسئولان اجتماعی نواحی سپاه و فعالان محلی فارس برگزار شد، به تشریح آخرین سیاست‌ها و تدابیر معاونت اجتماعی سپاه در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی پرداخت.

او، آسیب‌های اجتماعی را گسترده، فراگیر و متنوع دانست و گفت: برای مقابله با این حجم از آسیب، راهی جز استفاده از نسخه دوران دفاع مقدس نداریم و سرنوشت جنگ بعد از ورود مردم به صحنه تغییر کرده و امروزه هم راه برون رفت از این معضلات اجتماعی ورود واقعی مردم به این عرصه است.

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس با بیان اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید مردم محور، مسئله محور، مسجد محور و خانه محور انجام شود، افزود: جنگ فراگیر، دفاع فراگیر و خانه به خانه و اصطلاحا موزائیکی را طلب می کند.

دوستدار نسخه مردمی و آزمایش شده دوران دفاع مقدس را نسخه اصلی و بی بدیل مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: همانند دوران دفاع مقدس که هر کس به وسع خود سهمی ایفا کرد، امروز هم باید به اینگونه عمل کنیم.

معاون سپاه فجر فارس با بیان اینکه وضعیت آسیب‌های اجتماعی که طلاق و اعتیاد در راس آن قرار دارد، زیبنده جامعه اسلامی ما نیست، ادامه داد: امروز و در جنگ پیچیده جدید، هر خانه، مسجد و محله می‌تواند به کانون دفاع از حریم خانواده تبدیل شود و هر عضو از جامعه باید سهم خود را در بهبود وضعیت ایفا کند.

دوستدار غفلت از پیشگیری را عامل اصلی چنین وضعیتی دانست و گفت: اینکه فرزند یک خانواده بیش از پنج سال مواد مصرف می‌کند و اعضای خانواده هنوز متوجه نشده‌اند، نشانه‌ای بارز از نا آگاهی خانواده است؛ آغاز نهضت فراگیر مهارت افزایی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خصوصا طلاق و اعتیاد ضروری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.