رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه کاهش سزارین و گرایش مادران به زایمان طبیعی گفت: در حال حاضر آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با ارائه راهکار‌های موثر جهت فرهنگسازی و ترویج زایمان طبیعی، همچنین برخورد با افراد و مراکز متخلف که خارج از دستورالعمل فعالیت می‌کنند، می‌توان باعث کاهش سزارین در استان شد.

او گفت : خوشبختانه همکاری خوبی در گروه زنان و مامایی در استان داریم و زحمات آن‌ها در مراقبت از مادران باردار و حفظ سلامت مادر و جنین قابل تقدیر است، ولی باید تعامل بیشتری بین انجمن و معاونت درمان از نظر اجرایی وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: عمل سزارین باید در مواردی که از نظر علمی نیاز به ختم بارداری وجود دارد و تنها در صورت ضرورت انجام شود.

امسال ۴۷ درصد زایمان‌ها در کرمانشاه به روش سزارین انجام شده است

روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: امسال حدود ۴۷.۶۴ درصد کل زایمان‌ها در استان کرمانشاه به روش سزارین انجام شده است که ۴۳.۸۲ درصد از سزارین‌های انجام‌شده نیز مربوط به زایمان نخست می‌باشد.

او افزود: بر این اساس میزان سزارین در استان کرمانشاه از میانگین کشوری با ۵۲.۴۷ درصد کمتر است.

 روشنی ادامه داد: ارائه خدمات رایگان زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی، نقش مهمی در ترویج زایمان طبیعی خواهد داشت.

 زهره خداپرست رئیس انجمن متخصصان زنان استان گفت: بخش سلامت مادران دانشگاه علوم پزشکی یکی از مهمترین شاخه‌های دانشگاه محسوب می‌شود و تمام همکاران ماما در استان در مراقبت از مادران باردار و حفظ سلامت مادر و جنین بسیار خوب عمل می‌کنند.

او افزود: باحضور متخصص زنان در بازدید‌های دوره‌ای، نظارت‌ها به صورت تخصصی انجام می‌شود و به مشکلات ماما‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بهتر رسیدگی خواهد شد که این امر موجب ارتقا خدمات ارائه شده در راستای سلامت مادر و جنین می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.