رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه گفت : واقعیت این است که ساختار مطب های پزشکی و درمانگاه‌ها برای کرونا طراحی نشده که در آن فاصله‌گذاری اجتماعی به‌خوبی رعایت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدباقر حیدری رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه در خصوص چگونگی نظارت بر مطب‌های پزشکی و درمانگاه‌ها در شرایط کرونایی، گفت : واقعیت این است که ساختار مطب پزشکی و درمانگاه‌ها برای کرونا طراحی نشده، ویروس کووید ۱۹ همه را غافلگیر کرد.

او گفت : فعالیت پروانه مطب‌ها غالبا پنج ساله است، البته اخیرا شرایط جدید برای ایجاد مطب سختگیرانه شده که باید بر حسب یک سری رعایت‌ها، باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا شرایط ویژه‌ای در جهان حاکم است که باید فعلا با آن زندگی کنیم که لازمه آن تغییر برخی از رفتار‌ها است.

او گفت: در این شرایط برای جلوگیری از شلوغی در مطب‌ها بهتر است، بیماران اورژانسی مراجعه کنند، چون واقعا عملا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مطب‌ها در حد ۱.۵ متری، با توجه به ساختار فیزیکی امکان ندارد.

حیدری افزود: برای برخی از مطب‌ها و درمانگاه‌ها سایت نوبت‌دهی طراحی شده و همچنین موظف به استفاده از مواد ضدعفونی شده که حدود، ۸۰ درصدی رعایت می‌کنند، ولی از نظر فاصله‌گذاری درصد رعایت خیلی پایین است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.