مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت از نحوه اجرای دستورالعمل های پیشگیری و درمان بیماری کرونا از پایگاه‌‌های سلامت شهرستان فردیس بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آسایی، مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت با حضور در پایگاه‌های سلامت شهرستان فردیس ، نحوه اجرای دستورالعمل ‌های پیشگیری و درمان بیماری کرونا را مورد بازدید و بررسی قرار داد.

مشاور وزیر بهداشت  مجوعه اقدامات انجام شده در فردیس را قابل توجه دانست و از تلاش شبانه‌روزی پرسنل شبکه بهداشت و درمان تشکر کرد.

مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت افزود: برنامه مشترک طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در تمام کشور از دوم آذرماه آغاز شده است ، اجرای طرح در این شهرستان با همراهی برادران سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین و مجموعه هلال احمر همچنین هدایت سایر نهادهای خدمات رسان در دستور کار قرار گرفته است.

آسایی گفت: در روند بازدید از اجرای طرح داوطلبین مردمی هستند که با میل و رغبت شخصی حضور مستمر دارند؛ اتفاقات این چنینی حماسه‌هایی است که در سایه کرونا شکل گرفته است.

او با تأکید بر این که امروز باید با ویروس کرونا بجنگیم، افزود: انگیزه‌های ارائه دهندگان خدمات بسیار بالا است و کارهای نو و جدیدی در فردیس در حال انجام است.

مشاور وزیر بهداشت در بخش دیگری به بیماران کرونایی که علائم‌خفیفی از بیماری را دارند اشاره کرد و گفت: بیمار باید شرایط قرنطینه را برای خود و خانواده رعایت کنند، فرد بدون علامت می‌تواند بسیاری از افراد را مبتلا کند از این رو نباید در جامعه حاضر شود تا بتوانیم زنجیره را قطع کنیم.

آسایی در ادامه به مشکلات اقتصادی که در پی شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده است اشاره کرد و افزود: در طرح جامع سردار سلیمانی بسته‌های حمایتی و معیشتی به خانواده های مستمر می‌رسد تا شاید توانسته باشیم کمکی به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا کرده باشیم.

او افزود: طرح سردار سلیمانی در سطح محله، توسط سه تیم اصلی مراقبت تشخیص، تیم حمایتی و تیم‌نظارتی، اجرایی می‌شود که این سه تیم باید همچون حلقه به هم متصل باشند و طرح را پیش ببرند.

مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت گفت: همچنین تیم حمایتی به مدیریتی بسیج سپاه پاسداران در این طرح نقش ایفا می‌کند، این تیم نیاز های مردم را بررسی کرده و به کمک آسیب دیدگان می‌روند.

آسایی در پایان با اشاره به نقش مهم تیم‌های نظارتی، افزود: این تیم‌ متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و جوانان هلال احمر است که نظارت بر فروشگاه‌های مواد غذایی را به عهده دارند.

انتهای پیام /ر .ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.