رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از سیر نزولی شیوع بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در روز‌های گذشته شیوع بیماری کرونا در استان سیر نزولی داشته و در صورت ادامه این روند نزولی در روز‌های آینده شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی، از این وضعیت خارج می‌شوند.

یزدان پناه همکاری مردم را یکی از راهکار‌های مهم برای تحقق این موفقیت در استان دانست و افزود: در سه روز گذشته تعداد بستری شدگان در بیمارستان‌های کرونایی در استان از ۴۸۰ نفر به ۲۸۰ نفر و همچنین تعداد بیماران کرونای قطعی در استان از ۱۹۰ نفر و ۱۲۵ نفر کاهش یافته است.

او با بیان اینکه در این مدت آمار بیماران بستری شده در بخش‌های ویژه از ۳۰ نفر به ۲۶ نفر و تعداد بیماران زیر دستگاه بیهوشی از ۷ نفر به ۲ نفر کاهش پیدا کرده است گفت: درصد بهبود یافتگان بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد از ۶۵ درصد به ۸۶ درصد افزایش یافته است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های روزانه بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد از ۷ نفر در ۳ روز گذشته به ۲ نفر کاهش یافته است افزود: در این مدت درصد تست‌های مثبت بیماران کرونایی در استان نیز ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

دکتر یزدان پناه علت کاهش شیوع بیماری در ابعاد مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد را همکاری مردم، رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و اجرای موفق طرح جامع محدودیت‌های کرونایی در شهر‌های قرمز استان اعلام کرد و گفت: در صورت تداوم این همکاری و رعایت محدودیت‌های کرونایی، امیدوار به کنترل بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با کمک مردم هستیم.

او با بیان اینکه از سوی وزارت بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد سومین استان موفق کشور در کنترل کرونا اعلام شده است افزود: با انجام تمهیدات و ایجاد زیرساخت‌های لازم ظرفیت تشخیص کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از ۴۰۰ تست به ۷۰۰ تست در روز رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی باسوج رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را مهمترین راهکار برای مقابله با کرونا و کاهش شیوع این بیماری در استان دانست و بیان کرد: مردم با پرهیز از تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی نسبت به قطع زنجیره انتقال این بیماری و کنترل آن همکاری کنند.

یزدان‌پناه تعداد افراد فوت شده ناشی از ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را ۳۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۱۷ هزار و ۹۶۲ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد نیز بهبود یافته اند.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.