اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ۲۱ دی ماه با هدف توسعه و ترویج گفتمان انقلاب در گیلان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ مهدی پارسا ، رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه گفت: پایان آذر، پایان مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر است و خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند آثار خود را در قالب خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، عکس، کاریکاتور، اینفورگرافی، موشن گرافی و فیلم کوتاه ارسال کنند.

او با اشاره به اینکه جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن شناسی، مبارزه با تروریست و خروج آمریکا از منطقه، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، کرونا و کمک مومنانه، چهل سالگی دفاع مقدس، دستاورد‌های انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه اقدام، امیدآفرینی ۱۰ محور اصلی این جشنواره است، افزود: یک محور فرعی هم در این جشنواره با موضع برنج و چای با هدف رفع مشکلات برنجکاران و چایکاران و توجه به اقتصاد بومی استان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با بیان اینکه توسعه و ترویج گفتمان انقلاب از اهداف مهم جشنواره رسانه‌ای ابوذر است، گفت: جشنواره ابوذر فرصتی برای ظهور استعداد‌ها و خلق آثار هدفمند برای تعالی اهداف والای انقلاب اسلامی است.

سرهنگ پارسا با بیان اینکه این جشنواره یک رویداد بزرگ رسانه‌ای است و به کیفیت و کمیت آثار توجه ویژه‌ای شده است، تصریح کرد: پارسال هزارو ۲۰۱ آثار به جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارسال شده بود.

در ادامه این نشست سرهنگ حسن حبیبی، جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان درستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین به نقش اصحاب رسانه در جامعه اشاره کرد و گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب در این ۴ دهه با همه توان و تلاش خود و با بهره گیری از قدرت رسانه در صدد ضربه و توطئه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

او  افزود: بنابراین با بصیرت مردم ونقش رسانه در جهت دهی فکری، دینی می‌توان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان درستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین،  با تاکید بر فراگیری فرهنگ بسیجی و روحیه جهادی در اقشار مردم به ویژه جوانان، به طرح شهید سلیمانی برای مقابله با ویروس کرونا در استان اشاره کرد و گفت: این طرح با بهره گیری از از نیرو‌های جوان بسیجی با همکاری مراکز بهداشت و کادر درمان در حال اجرا است.

سرهنگ حبیبی تصریح کرد:رسانه‌ها در بیان رخداد‌های امید بخش نقش مهم و اساسی را ایفا می‌کنند ودر این جنگ نرم و تهاجم فرهنگی باید با قلم و نوشتار خود روح نشاط را در جامعه تزریق کنند، چرا که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال ناامید کردن مردم و ایجاد یاس در جامعه هستند.

همچنین محمد حسن پور، مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی منطقه آزاد انزلی گفت: معتقدیم جشنواره رسانه‌ای ابوذر می‌تواند پل ارتباطی میان نویسندگان، مردم و مسئولان در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی باشد.

او  با بیان اینکه تولید محتوا در زمینه‌های مختلف می‌تواند در تحقق شعار سال کمک کند، افزود: یکی از محور‌های مهم این جشنواره جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است و با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا می‌توانیم با قلم خود و انعکاس صدای مردم به گوش مسئولان و همچنین عملکرد مسئولان به گوش مردم به امیدآفرینی و جهش تولید در جامعه کمک کنیم.

مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه آسیب شناسی و توانمند سازی جوامع محلی در تحکیم خانواده نقش مهمی بسیار مهمی دارد، تصریح کرد: با بهره گیری از ظرفیت رسانه‌های مکتوب و مجازی می‌توانیم به تحقق آرمان‌های والای انقلاب و جهش تولید بسیار کمک کنیم و این جشنواره بهترین فرصت برای بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود است.

ابراهیم افشاری، دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با بیان اینکه علاقمندان می‌WWW.aboozarha.com توانند تا ۳۰ آذر آثار خود را به نشانی و یا از طریق شماره ۰۹۱۱۵۰۲۴۷۱۳ آثار خود را در واتس آپ و یا سروش و همچنین به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

او  با بیان اینکه هر خبرنگار می‌تواند در هر قالب ۳ اثر ارسال کند افزود: اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ۲۱ دی ماه همزمان با سالروز بسیج رسانه با مشارکت منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد.

دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذرتصریح کرد: آثار برگزیده ضمن راه یابی به مرحله کشوری به صورت کتاب هم به چاپ می‌رسد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.