عملیات ساخت پل دو دهانه روستای مورجان شهرستان فیروز آباد با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سیل در سال ۹۸-۹۹ با ساخت پلی به مساحت۸۰ متر مربع و دیوار حائل به متراژ ۲۵۰ متر مکعب است به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،کریمی کارشناس فنی مهندسی بنیاد مسکن شهرستان فیروز آباد، گفت: عملیات اجرایی پل از اواخر تیرماه آغاز شده که  در کمتر از ۴ ماه ساخت پل و دیوار‌های حائل به طول انجامید.

او، بیان کرد: روستای مورجان از روستای‌های دور افتاده و محروم دهستان دادنجان می‌باشد که در فاصله ۸۵ کیلومتری از شهر فیروزآباد قرار دارد.

کریمی، تصریح کرد: عملیات اجرایی بهسازی معابر، بزودی در دیگر‌ روستا‌های شهرستان نظیر روستا‌های پرزیتون، تنگ‌ریز و آتشکده که تعیین پیمانکار شده اند، آغاز می شود.

محمد علی صیادی مدیر بنیاد مسکن شهرستان فیروز آباد، نیز با اشاره به اجرای موفق این پل در سیلاب اخیر، ادامه داد: بنیاد مسکن همیشه و در همه شرایط بحرا نی در کنار مردم بوده است.

او، افزود:  سیلاب به عنوان یک بلای طبیعی شناخته شده که در عمل سیلاب هم از نظر تلفات جانی و هم از نظر خسارات مالی مهیب‌ترین بلای طبیعی محسوب می‌شود که سال‌های گذشته روستا‌های شهرستان فیروز آباد نیز از گزند آن در امان نبوده اند.

صیادی، با بیان اینکه پل روستای مورجان نقش بسزایی در کنترل و هدایت سیلاب دارد، اضافه کرد: در سال‌های گذشته با افزایش ارتفاع آب  در محل عبور سیلاب باعث اشغال بخشی از دشت‌های حاشیه رودخانه با غرقاب کردن منطقه و وارد آمدن خسارات بر ساختمان و تاسیسات می‌ شد.

محمد علی صیادی مدیر بنیاد مسکن شهرستان فیروز آباد، اظهار کرد: در این زمینه خسارت دامی زیادی به روستاییان وارد می‌شد و در مواردی نیز سیل ناشی از افزایش سطح آب با جریان باد‌های شدید تاثیر زیادی بر زندگی روستاییان داشته است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.