شهردار کازرون از آغاز به کار مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز کازرون در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدامین مهرورز شهردار کازرون در جلسه هم‌اندیشی مجمع خیرین شهرسازی و فرهنگ‌ساز با اشاره به آغاز به کار مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز کازرون در آینده نزدیک، اظهار کرد: کازرون می‌تواند با حمایت و مشارکت خیران در امر شهرسازی، به جایگاه واقعی خود برسد.

او گفت: از سال ٩٢ که افتخار حضور و خدمت گزاری در شورا را داشتم، با هدف‌گذاری تلاش کردیم در راستای شعار شهر خوب، یافتنی نیست بلکه ساختنی است کاری کنیم تا هم خدا و هم مردم راضی باشند.

محمدامین مهرورز، هدف از تشکیل مجمع خیرین را خدمت به مردم و ساختن شهری زیبا و آرمانی دانست و گفت: عزم ما در شهرداری و شورای اسلامی شهر برای این هدف جدی است؛ در شرایط سخت اقتصادی کنونی، ما عملیات اجرایی تعدادی از پروژه‌ها را شروع کردیم و اجرای تعدادی دیگر هم در حال شروع شدن هستند که البته تاکنون علی رغم مشکلات سخت اقتصادی، موفق بوده ایم پروژه‌ها را جلو ببریم.

شهر کازرون، تشنه عمران و آبادانی است

او کازرون را تشنه عمران و آبادانی توصیف کرد و افزود: امروز طرح‌های خوبی در شهر شروع شده؛ از جمله بهسازی معابر که شاید اصلی‌ترین پروژه بوده، جدول‌های فرسوده شهر که سال‌های سال محل تجمع موش‌ها و جانوران موذی بود، همچنین طرح بازگشایی خیابان کارگر شمالی که با تلاش شهرداران گذشته نزدیک به ۴٠ درصد انجام شده بود و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و حمایت اعضای شورای اسلامی، هم اکنون به پیشرفت ٨٠ درصدی رسیده و امیدواریم ظرف یک ماه آینده شاهد تکمیل ۱۰۰ درصدی آن خواهیم بود.

شهردار کازرون، ساخت بزرگترین طرح پارک تپه‌ای شهر کازرون روبروی میدان بعثت را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهرداری برشمرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر زمین‌های شهر کازرون وقفی هستند انتظار داریم جهت اجرای بیشتر طرح‌های عمرانی با پادرمیانی امام جمعه و بزرگان شهر مشکلات برطرف شود چرا که برای رسیدن به توسعه شهری و رفع مشکلات همه ما باید دست در دست هم بدهیم و کازرون را با توجه به اینکه قدمت بلدیه این شهر یک سال بیشتر از شیراز بوده به جایگاه واقعی خود برسانیم.

او ساخت پل هوایی را از دیگر نیاز‌های ضروری شهر دانست و اظهار کرد: اگر بودن یک پل هوایی در جایی لازم است، باعث زنده ماندن یک یا چند شهروند که ممکن است در اثر تصادفات از بین بروند، شود، آیا این کار خیر نیست یا اینکه یک معلول با ویلچر به علت وضعیت پیادرو‌ها نتواند در پیادرو‌ها عبور و مرور کند، آیا کمک به شهرسازی نمی‌تواند یک کار خیر و ماندگار باشد؟

محمدامین مهرورز با اشاره به تقبل هزینه‌های المان سیمرغ توسط یکی از شهروندان خیر گفت: قصد داریم المانی در میدان انقلاب با توجه به مطالبه شهروندان و متناسب با فرهنگ همان محله به نام آهنگر بسازیم و در میدان انقلاب نصب کنیم که امیدواریم تا ۲۲ بهمن آماده بهره برداری خواهد شد.

او، از خیرین و سرمایه‌گذاران دعوت کرد تا در حوزه‌های شهرسازی از جمله پارکینگ ابوذر و بازارچه آبزیان که از مشکلات اساسی شهر است، مشارکت کنند.

شهردار کازرون از پارک مردانی به عنوان یکی دیگر از مصادیقی که خیران می‌توانند به آن ورود کنند، نام برد و افزود: پارک مردانی پتانسیل تبدیل شدن به یک مکان فرهنگی را دارد چرا که فرهنگسرای شهرداری کازرون و مقبره شاعر برجسته شهرمان مرحوم مردانی در آنجا واقع شده است.

او تصریح کرد: کار مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز صرفا منحصر به جذب خیرین نیست، بلکه کارگروه‌های متعدد و متنوعی برای جذب سرمایه‌گذاران و همیاران در بخش‌های مختلف مانند طراحی فضا‌های شهری، اقدامات فرهنگی و ... تشکیل خواهد شد.

این جلسه با حضور امام جمعه شهر، شهردار، اعضای شورای اسلامی و جمعی از خیرین شهر کازرون با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سالن اجتماعات شهرداری کازرون برگزار شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.