معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: فرسایش خاک در استان ۲۰ تا ۲۵ تن در هکتار در سال است.

فرسایش خاک به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی‌محمد محمدی معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میانگین فرسایش خاک در استان از میانگین کشوری و جهانی بالاتر است، گفت: اجرای عملیات طرح‌های آبخیزداری سالانه بین پنج تا ۱۰ تن در هکتار از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند.

او افزود: هم‌اکنون فرسایش خاک در استان ۲۰ تا ۲۵ تن در هکتار در سال است، که تقویت پوشش گیاهی جنگلکاری با بذر و نهال، زراعت چوب، توسعه گیاهان دارویی، انجام اقدامات آبخوانداری و آبخیزداری، اجرای عملیات‌های بیولوژیک و مکانیکی در دستورکار این اداره کل قرار دارد.


بیشتر بخوانید


محمدی اظهار داشت: براساس برنامه بلند مدت این اداره کل، اجرای این طرح‌ها در ۳۰۰ هزار مترمکعب اراضی استان در دستورکار پنج ساله آینده قرار دارد.

او با بیان اینکه در استان دو هزار و ۶۰۰ سازه آبخیزداری احداث شده است، اضافه کرد: ۳۰۰ سازه از این تعداد سازه گابیونی، ۲ هزار ۱۰۰ سازه سنگی ملاتی و ۱۰۰ سازه خاکی است.

محمدی ادامه داد: تاکنون ۶۰ هزار هکتار عملیات بیولوژیک و ۲۷۰ هزار هکتار عملیات مرتعداری در استان انجام شده است و مرتع‌داران و بهره‌برداران برای اجرای این طرح‌ها یک برنامه مدیریتی خاص دارند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار