معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای توسعه جنگل‌ها حفظ منابع آب و خاک است، همچنین این مسئله موجب کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از ایجاد ریزگرد‌ها می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به مناسبت روز جهانی خاک و همچنین به یاد دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده و شهدای مدافع سلامت، کاشت نهال با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد انجام شد.

الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت درختکاری، اظهار داشت: باید گونه‌های درختی کشت شده در استان، سازگار با شرایط آب و هوایی باشد تا بتوان بهره لازم را از کشت این گونه‌ها در توسعه جنگل‌ها برد.


بیشتر بخوانید


او افزود: یکی از مهم‌ترین مزایای توسعه جنگل‌ها حفظ منابع آب و خاک است، همچنین این مسئله موجب کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از ایجاد ریزگرد‌ها می‌شود.

نصیری با اشاره به اینکه حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش آن چندان مورد توجه قرار نگرفته است، اضافه کرد: برای تشکیل یک سانتی‌متر خاک زمان زیادی صرف می‌شود، بنابراین با توجه به اهمیت بالای خاک در تولید محصولات کشاورزی، می‌توان با تقویت پوشش گیاهی از فرسایش خاک جلوگیری کرد.

او ادامه داد: کشت درختان جنگلی مثمر، راه حلی مناسب برای کاهش وابستگی جوامع محلی به جنگل و مراتع است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.