مدیر سلامت بهداشت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شب یلدا را با دور همی و اجتماع خانوادگی به خاطره تلخ تبدیل نکنیم.

لیدا رفعتی مدیر سلامت بهداشت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت:

با وجود بیماری کرونا و با نزدیک شدن شب یلدا ضروری است مردم از دورهمی‌ها پرهیز کنند چرا که خطر ابتلا به کرونا در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی بسیار زیاد است.

او در ادامه گفت:احتمال بازگشت به وضعیت قرمز زیاد است بنابراین بی توجهی به توصیه‌های پزشکی و حضور در مراسم و دور همی‌های خانوادگی درمراسم شب یلدا منجر به گسترش بیماری کرونا می‌شود.

مدیر سلامت بهداشت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه پویشی با عنوان یلدای امسال در خانه بمانیم شکل گرفته است، گفت:با این شیوه خطر حضور در دور همی‌های خانوادگی به مردم معرفی می‌شود.

رفعتی تاکید کرد:رعایت نکردن بهداشت فردی، عدم فاصله گذاری اجتماعی و نبود تهویه هوای مناسب در محیط‌های سربسته و تجمع در این مکان ها از  عوامل بروز بیماری کرونا است.

او همچنین با تاکید بر ضرورت کاهش تردد‌های غیر ضروری در معابر و بازار گفت: مردم می‌توانند نیاز‌های خود را به ویژه برای شب یلدا به صورت آنلاین خریداری کنند تا از ازدحام جمعیت در خیابان‌ها کاسته شود.

مدیر سلامت بهداشت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه تصریح کرد:فرهنگ سازی درکنار اعمال محدودیت‌ها باید انجام شود تا با قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ویروس مواجه شویم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.