رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: استان همدان از وضعیت قرمز و بحرانی کرونا خارج شده، اما این موضوع به معنای عادی شدن شرایط نیست.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  منوچهر کرمی رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی از اول آذر ماه سبب کاهش آمار مبتلایان و بیماران بستری در بیمارستان‌های استان شده است.

 رئیس مرکز بهداشت استان همدان با تأکید بر اینکه خروج استان از وضعیت قرمز کرونا مقطعی است و هرگونه عادی انگاری شرایط و بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی می‌تواند سبب بروز موج دیگری از این بیماری شود، بیان کرد: کلید کنترل بحران کرونا در دستان مردم با بیان اینکه از روز شنبه با توجه به نوع وضعیت هر استان محدودیت‌های جدیدی از سوی ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود.

او گفت: مردم باید خطر بیماری را جدی بگیرند و بدانند که برگزاری هرگونه مهمانی، دورهمی خانوادگی و شرکت در تجمعات به عنوان یک تهدید بزرگ برای خود و دیگران است.

کرمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰۰ بیمار مبتلا به کرونا و دارای علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند اظهار کرد: این ویروس در کمین تمام گروه‌های سنی است و حتی بیماران جوان و بدون بیماری زمینه‌ای را هم درگیر می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به اینکه تمام شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی و پرخطر کرونا قرار دارند بیان  کرد: برای پیشگیری از موج اپیدمی کرونا باید به سبک زندگی پایدار مقابله با کرونا رسید و خرید‌های غیر حضوری و اینترنتی را جایگزین خرید‌های حضوری کنیم.

کرمی با تأکید بر اینکه بیماران مبتلا به کرونا نباید بیماری خود را انکار کرده و یک سرماخوردگی ساده بدانند گفت: افراد دارای علائم سرماخوردگی و مشکوک به کرونا باید خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه کنند و حتی در نزدیکی اعضای خانواده خود هم قرار نگیرند.

او  گفت: مراکز ۱۶ ساعته غربالگری کرونا در نقاط مختلف استان برای خدمات‌رسانی به بیماران تنفسی و کرونایی فعال است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان افزود: در این مراکز پزشک عمومی مستقر است و خدماتی مانند معاینه بیمار، تست اکسیژن خون و درمان سرپایی بیماران انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.