مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۲ بیمار دیالیزی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا ویروس جان ۵۲ بیمار دیالیزی را گرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ابوالفتح میرزایی مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: بیماران کلیوی و دیالیزی از نظر ابتلا به کرونا جزء گروه‌های پرخطر هستند و عوارض بیماری در آن‌ها شدیدتر افراد عادی است.

او با بیان اینکه بیماران برای انجام دیالیز مجبورند هفته‌ای چندین مرتبه به بیمارستان مراجعه کنند بیان کرد: اگرچه در مراکز درمانی شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله تخت بیماران از یکدیگر رعایت می‌شود، اما باز هم تردد‌های بیماران در بیرون از منزل سبب آلودگی آن‌ها به ویروس کرونا می‌شود.
او با اشاره به اینکه ۷۰۰ بیمار دیالیزی در استان تحت درمان هستند بیان کرد: در بیمارستان‌های استان بیش از ۱۰۰ تخت دیالیز وجود دارد که برای نیاز فعلی بیماران جوابگو است، اما اگر تعداد بیماران بیشتر شود دچار کمبود می‌شویم.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با بیان اینکه از اسفند پارسال به خاطر شیوع کرونا و خطرات ناشی از آن عمل پیوند کلیه تعطیل شده است اظهار داشت: در عمل پیوند سیستم ایمنی بدن تضعیف می‌شود بنابراین اگر بیمار پیوندی به ویروس کرونا مبتلا شود بدن او توانایی مقابله با ویروس را نخواهند داشت.

میرزایی با تاکید بر اینکه تنها راه درمان بیماران دیالیزی انجام پیوند کلیه است تصریح کرد: اهداکنندگان کلیه نیز به خاطر شرایط کرونایی گرایش چندانی به انجام این عمل ندارند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با بیان اینکه ۷۰۰ بیمار پیوندی در استان وجود دارد گفت: این بیماران عمل پیوند را انجام داده‌اند، اما همچنان تحت درمان دارویی قرار دارند و بسیاری از آن‌ها از نظر مالی توانایی تامین دارو‌های خود را ندارند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با تاکید بر اینکه برای تامین دارو‌های بیماران بی‌بضاعت از محل کمک‌های مردمی و انجمن اقدام می‌شود گفت: خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را برای تهیه داروی بیماران کلیوی نیازمند به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۰۹۱۸۰ واریز کنند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.