از ابتدای آذر ماه تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در ۸۵ واحد از مرغداری‌های استان کرمانشاه انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام بیگی مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : پیش بینی می‌شود تا پایان آذر میزان جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری استان به بیش از ۲ میلیون قطعه با تولید ۴ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ برسد.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۹ میلیون و ۷۸۳ هزار قطعه جوجه ریزی در هزار و ۱۶۵ واحد مرغداری استان انجام شده است، گفت : این میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه پارسال به دلیل نوسانات قیمت و مشکلات تآمین نهاده‌ها ۵ درصد کاهش داشته است.

مدیر طیور سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی در تامین نهاده‌های دامی وجود ندارد، افزود: به منظور تعادل در سیستم عرضه و تقاضا برنامه ریزی‌هایی بر اساس سرانه‌ی مصرف استان انجام شده است.

بهرام بیگی ساماندهی وضعیت مرغداری ها، تلاش برای تامین نهاده و تامین نقدینگی را از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه‌ی واحد‌های مرغداری در استان عنوان کرد.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ هزار تن گوشت مرغ در مرغداری‌های استان تولید شده است.

او گفت: پارسال در واحد‌های مرغداری استان کرمانشاه ۳۷ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد که از این تعداد حدود ۷۲ هزار تن گوشت مرغ تولید و روانه‌ی بازار مصرف شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.