مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با متخلفین در زمینه فرسایش خاک طبق قانون برخورد می‌شود.

کوهدانی مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در راستای ارزش نهادن به اهمیت خاک با متخلفین در زمینه فرسایش خاک طبق قانون برخورد می‌شود.

کوهدانی با اشاره به افزایش فرسایش خاک در استان مرکزی افزود: متوسط میزان فرسایش خاک در استان سالانه ۱۲ تن در هکتار است که بیشترین فرسایش خاک استان در شهرستان‌های شازند و تفرش رخ داده است.

او با بیان اینکه به دلیل استفاده بیش از حد اراضی بدون توجه به ظرفیت آن‌ها موجب فرسایش شده است اضافه کرد: استفاده بیش از حد از سموم کشاورزی و پسماند‌های شهری یکی از دلایل فرسایش خاک است.

مدیر آب و خاک جها کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه سالانه متوسط فرسایش خاک در کشور شانزده تن در سال میباشد افزود: در راستای قانون آب و خاک که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است با متخلفین زمینه فرسایش خاک طبق قانون برخورد می‌شود.

به گفته رئیس گروه حفاظت و حاصلخیزی خاک معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی کشور ایران به دلایلی از جمله سوء مدیریت، قطع بی رویه درختان و تغییر کاربری اراضی در صدر کشور‌های فرسایش پذیرخاک جهان قرار گرفته است.

برای تهیه یک سانتی متر خاک بین ۱۰۰ تا هزار سال زمان نیاز است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.