پیشنهاد تملک و ثبت ملی بیت محل سکونت حضرت امام خمینی (ره) در محله حصار در جلسه‎‌ای با حضور مسئولان استان البرز مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، در جلسه ای با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، معاونین فرمانداری و سایر مسئولان و کارشناسان مربوطه، پیشنهاد تملک و ثبت ملی بیت محل سکونت حضرت امام خمینی(ره) در محله حصار مطرح شد.

در پی واقعه ریزش بخشی از پل تاریخی حصار متعلق به دوران سلجوقی و آسیب به این بنای ارزشمند، مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط با حضور در محل این پل، جلسه ای در ارتباط با نحوه بازسازی و حفظ این مجموعه برگزار کردند.

در ابتدای برنامه، اعضای کارگروه طی بازدید میدانی از محل پل قدیمی کرج، به بررسی تخصصی و فنی موضوع و چگونگی اجرای پروژه بازسازی اصولی و ماندگار پرداختند.

در ادامه این بازدید جلسه ای در دفتر مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج برگزار شد و  طی آن اعضا با بیان دیدگاه های خود، پیشنهاداتی در خصوص نحوه بازسازی پل تاریخی رودخانه کرج ارائه دادند.

همچنین در ادامه جلسه، در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، گردشگری، فعالیت‌های اجتماعی در محدوده پل قدیمی و قلعه صمصام در مجاورت آن، نظراتی بیان شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.