کاهش ابتلای بیماران خاص به کرونا در خراسان رضوی

کارشناس مسئول اداره امور بیماری ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ابتلا ی بیماران خاص به کرونا در پیک سوم نسبت به پیک دوم کاهش یافته است و این موضوع به دلیل اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مراکز خدمت رسان به بیماری های خاص است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد رجبیان کارشناس مسئول اداره امور بیماری‌ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تعداد بیماران خاصی که مبتلا به کرونا شده اند در بین بیماران تالاسمی و هموفیلی افزایش نیافته است، گفت: در خصوص بیماران دیالیزی نیز به دلیل در نظر گرفتن یک مرکز ویژه برای بیماران کرونایی و یا مشکوک به کرونا، جداسازی بیماران به خوبی انجام شده است.

او با بیان اینکه درمانگاه خیریه آل محمد با ۶ تخت در اختیار بیماران دیالیزی مبتلا و یا مشکوک به کروناست، افزود: بیماران دیالیزی که مبتلا به کرونا شده اند در صورتی که حال عمومی آن‌ها خوب باشد در مرکز «آل محمد» خدمات دیالیز را دریافت می‌کنند و در غیر این صورت در بیمارستان‌های ریفرال کرونا بستری می‌شوند و در همان جا نیز دیالیز برای این افراد انجام می‌شود.

کارشناس مسئول اداره امور بیماری‌ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در خانه ماندن، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و دوری از ازدحام و شستشوی دست‌ها درعدم ابتلا بیماران خاص به کرونا نقش مهمی دارد.

رجبیان بیان کرد: بیماران خاص به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای که دارند احتمال وخامت حال بیشتری نسبت به سایرین در زمان ابتلا به کرونا دارند از همین رو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از اهمیت بالایی برای این افراد برخوردار است.
 
انتهای پیام// م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.