آرش یلالی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک از سوی همه افراد جامعه گفت: میانگین استفاده از ماسک در جنوب غرب خوزستان تنها ۴۰ درصد است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،آرش یلالی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:براساس بررسی و نمودارهای ترسیم شده در شهرستان آبادان ۵۹ درصد ،خرمشهر ۴۱ و در شادگان تنها ۱۷ درصد از مردم در تجمعات از ماسک استفاده می‌کنند.

او میانگین استفاده از ماسک در اداره های دولتی منطقه جنوب غرب خوزستان را ۷۶درصد اعلام کرد و افزود: ۹۱ درصد کارمندان ادارات و ارباب رجوع در شهرستان آبادان از ماسک استفاده می کنند که این رقم در ادارات خرمشهر ۶۸ و در شادگان۵۱ درصد است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۷۴درصد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند که این رقم درآبادان ۷۸درصد، در خرمشهر ۸۸درصد و شهرستان شادگان ۴۶درصد است..

یلالی از ثبت نام ۵۹درصد اماکن عمومی این منطقه در سامانه سلامت وزارت بهداشت اشاره کرد و ادامه داد:تاکنون ۵۸درصد اصناف آبادان، ۵۵درصد اصناف خرمشهر و ۷۲درصد اصناف شادگان در سامانه سلامت ثبت نام کردند.

او گفت:۸۳ درصد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سامانه سلامت ثبت نام کردند که شامل ۸۱درصد در آبادان،۹۱درصد در خرمشهر و ۷۸درصددر شهرستان شادگان است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان از تشدید نظارت‌ بر مراکز و اماکن عمومی در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت:در یک هفته گذشته ۱۲ واحد صنفی در خرمشهر، پنج واحد تجاری در آبادان و سه واحد صنفی در شادگان به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند و ۳۴ واحد صنفی نیز در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

یلالی تاکید کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضروری راهکار جدی و مورد تاکید برای مقابله با شیوع کرونا است که مردم باید با رعایت این موارد، زنجیره انتقال ویروس را قطع کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.